شناسهٔ خبر: 50153395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهرداری در تلاش برای تبدیل شدن به یک نهاد خدمتگزار است

شهردار تهران: شهرداری در تلاش است که از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار تبدیل شود و تلاش همکاران توسعه خدمتگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا زاکانی در مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون که در ستاد مدیریت بحران کرونای شهر تهران در حال برگزاری است افزود: امروز یک گام دیگر در جهت خدمتگزاری انجام می‌گیرد و این برایم یک افتخار است. تلاش شهرداری تهران این است که از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و تلاش همه همکارانم در شهرداری توسعه این خدمت گزاری است.
وی گفت:در خصوص مهار کرونا تلاش شد علاوه بر خدماتی که در ماه‌های قبل انجام گرفته است در خود شهرداری هم کار‌های جدیدی انجام شود. در گام اول تلاش کردیم ۲۸ مرکز تزریق واکسن راه اندازی شود و در گام دوم ۲۲ ایستگاه مترو و اتوبوس برای انجام واکسیناسیون فعال شدند. از طریق سامانه پاسخگویی ۱۳۷ هم در تلاش برای خدمات رسانی به افرادی هستیم که نمی‌توانند از منزل بیرون بیایند.
زاکانی افزود: خدمات به اقشار آسیب پذیر هم از دیگر وظایفمان بود که در مرحله نخست به نحو احسن انجام شد. خلوت شدن مراکز تزریق واکسن هم به واسطه بالا رفتن سطح خدمات است. البته برای مرحله دوم تزریق شرایط متفاوت خواهد شد که باید آماده این مرحله هم باشیم.
شهردار تهران گفت: باید فاصله گذاری منطقی و هوشمند را در شهر داشته باشیم تا در کنار خدمات رسانی بتوانیم به نتایج خوبی در بحث مقابله با کرونا برسیم. با هوشمند سازی در شهر تلاش می‌کنیم به اهداف مورد نظر در بحث مقابله با کرونا نزدیک شویم.

 آغاز جهش در توسعه حمل و نقل عمومی 

شهردار تهران گفت: برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات مهمی از جمله خرید اتوبوس، رفع مشکلات اتوبوس‌های گازسوز و همچنین تأمین بودجه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در حال انجام است.
علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: واکسیناسیون به عنوان بخشی از الزامات حوزه بهداشت و درمان در جهت پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و ارزشمند است.
وی ادامه داد: در مرحله اول این پویش که از ابتدای مهر آغاز شد در ۲۸ مرکز ثابت و سیار خدمات رسانی کردیم و این خدمات علاوه بر خدماتی است که شهرداری از طریق ارائه امکانات به سایر مجموعه‌ها ارائه می‌کند. شهرداری در این مرحله به صورت مستقیم وارد موضوع واکسیناسیون شد تا بتواند خدمات خود را به پایین‌ترین سطح جامعه به اقشار آسیب پذیر که کمتر مورد توجه هستند، برساند.
زاکانی افزود: در موج دوم تلاش ما این است که در ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲ اتوبوس تحت عنوان اتوبوس زندگی به صورت سیار و در ۲۲۰ مسجد این خدمات را توسعه دهیم و در نهایت بتوانیم از طریق سامانه ۱۳۷ به کسانی که نمی‌توانند به صورت حضوری مراجعه کنند، در منازل شان خدمات را ارائه دهیم. البته در مرحله بعد با هوشمندسازی شرایط را به سمتی خواهیم برد که هم شهر در یک افق بالاتری جان بگیرد و زندگی استمرار یابد و هم شاهد طراوت و بالندگی در آن باشیم.
شهردار تهران درباره اضافه شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران بیان کرد: تلاش این است که بتوانیم ظرفیت بالاتری در حمل و نقل عمومی ایجاد کنیم و بر همین اساس طی قراردادی که با یکی از شرکت‌های تولید کننده اتوبوس داشتیم ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۱۰۰ دستگاه آن تا پایان مهر ماه و ۷۵ دستگاه دیگر نیز در پایان ماه آبان به خطوط اضافه خواهد شد.
وی اضافه‌کرد: علاوه بر این ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را از طریق ارائه خدمت به رانندگان در حوزه تامین مخازن گازشان دوباره به چرخه خدمت رسانی وارد خواهیم کرد و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز از طریق بازسازی تا پایان سال به ظرفیت اتوبوسرانی اضافه می‌کنیم.
زاکانی عنوان کرد: همچنین نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را تا پایان سال دنبال می‌کنیم که ۳ هزار تاکسی تا امروز نوسازی شد و امیدواریم تا پایان سال ۷ هزار مورد دیگر نیز نوسازی شود و در مترو نیز تلاش می‌کنیم تا از طریق نوسازی امکانات و قرارداد‌هایی که در خصوص خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق فاینانس و ۴۲۰ دستگاه از خرید داخل تأمین خواهد شد شرایط حمل و نقل را جهش دهیم.
شهردار تهران سپس در بازدید از مرکز کنترل و پایش ستاد مدیریت بحران شهرداری گفت: این مرکز فرصتی را فراهم می‌کند که در حوادثی مانند فرونشست زمین در شهر به ابعاد مختلف بحران‌ها دقت داشته باشیم و در واقع چشم‌های بینا برای پیشگیری بحران و در کنار آن فرماندهی درستی را برای کاهش خسارات و صدمات داشته باشیم.
زاکانی افزود: این مرکز، مرکز دقیقی است که برای ارتباط با ۲۲ منطقه و دیگر مراکز مرتبط در تهران امکانی فراهم می‌کند که از آن به صورت یک مرکز واحد در سطح کشور استفاده شود. از همه کسانی که شبانه روز زحمت می‌کشند تا آرامش را برای مردم فراهم کنند؛ تشکر می‌کنیم و امیدواریم در توسعه امکانات و توابع این مرکز اهتمام داشته باشند.

نظر شما