شناسهٔ خبر: 50153162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«مقتدی صدر» کمیته ای برای تشکیل دولت معرفی کرد

تهران – ایرنا - «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر در نامه ای به همه جریان های سیاسی عراق، از تشکیل کمیته مذاکره کننده خود با ائتلاف های سیاسی و پارلمانی برای تشکیل دولت آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

یه گزارش ایرنا، صدر رهبر جریان صدر که ائتلاف وی تاکنون در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق پیشتاز شمارش آرا شده است، امروز (پنجشنبه) نام اعضای کمیته مذاکره کننده به نمایندگی خود در ائتلاف های پارلمانی و سیاسی را اعلام کرد.

پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»، در سندی که از مقتدی صدر منتشر کرده  نوشته که صدر گفته است: کمیته مذاکره کننده نماینده انحصاری او است و هیچ کس حق دخالت در فعالیت آن را ندارد.

«مقتدی صدر» کمیته ای برای تشکیل دولت معرفی کرد

این نام ها شامل نام های «حسن العذاری» به عنوان رئیس، «نصار الربیعی» به عنوان معاون اول، «نبیل الطرفی» به عنوان معاون دوم و «حاکم الزاملی» به عنوان دستیار است.

صدر تاکید کرده است که این کمیته در این مرحله دارای اختیارات کامل در زمینه ائتلاف های پارلمانی و سیاسی است و در ماموریت و امور آن باید به صدر مراجعه کرده و از ائتلاف با کسانی که ملاحظاتی بر آنها وجود دارد، بپرهیزند و محتاطانه و بر اساس منافع عمومی عمل کنند.

جریان صدر در انتخابات پارلمانی عراق که روز یکشنبه برگزار شد، بیشترین کرسی کسب کرده است.

صدر پیش از این نیز در توییتی نوشته بود که نخست وزیر آینده کشورش باید مستقل باشد و رویکرد «نه شرقی و نه غربی» در پیش بگیرد..
وی در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرده گفت که در چارچوب قانون با فساد مبارزه می‌کند و نخست‌وزیر آینده باید رویکرد «نه شرقی و نه غربی» در پیش بگیرد.
رهبر جریان صدر در این بیانیه از همه گروه ها و جریان های سیاسی عراق خواست که با خویشتنداری و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی برای بازگشت اقتدار و جایگاه عراق بکوشند.
وی تاکید کرد که «ما که در مقابل اشغالگری، تروریسم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل مقاومت کردیم، هرگز دستان خود را بر  روی هیچ شهروند عراقی بلند نخواهیم کرد.»
تاکنون و بر پایه اعلام کمیسیون مستقل انتخابات عراق در انتخابات پارلمانی این کشور که یکشنبه گذشته برگزار شده ، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر با کسب ۷۰ کرسی پیشتاز است.
«ائتلاف دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین ۴۰ کرسی، «ائتلاف  الفتح» به رهبری «هادی العامری» ۲۰  کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» نیز ۳۴ کرسی به دست آورد ه است.
نتایج شمارش آرای انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در مجموع نشان می دهد که جریان های شیعی و مقاومت بیشترین آرا را کسب کرده اند.

نظر شما