شناسهٔ خبر: 50152508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم ورامین در مجلس: توسعه و ساخت مدارس اولویت مهم قرچک است

گروه استان‌ها - نماینده مردم در مجلس گفت: کمبود معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش از مشکلات و معضلات کشور است زیرا که در بسیاری از شهرها و به ویژه روستاهای قرچک معلم برای تدریس به دانش آموزان نداریم که حتماً باید بر طرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، صبح امروز حسین نوش آبادی در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات و موانعی که هم اکنون در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، قطعاً قابل رفع است لذا ضروری است که با همفکری و توجه ویژه‌ای وزیر مشکلات مربوطه رفع شود.

وی افزود: دغدغه امروز فرهنگیان در حوزه تأمین مایحتاج معیشتی است لذا می‌بایست این مسئله بیش‌ازپیش قابل‌توجه قرار گیرد زیرا که فرهنگیان برای آموزش به دانش آموزان از جان‌ودل مایه می‌گذارند.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک ورامین و پیشوا در ادامه گفت: در زمینه نظام رتبه بندی معلمان فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشتیم اما همکاری وزارت آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی در جهت رفع این مشکل قابل‌توجه است.

نوش آبادی در پایان خاطرنشان کرد: کمبود معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش از جمله مشکلات و معضلات کشور است زیرا که در بسیاری از شهرها و به ویژه روستاهای قرچک معلم برای تدریس به دانش آموزان نداریم که حتماً باید بر طرف شود.

بیش از 60 درصد فضاهای آموزشی قرچک فرسوده است

در ادامه این مراسم بهمن خطیبی اظهار داشت: توسعه و ساخت مدارس یک اولویت مهم برای این شهرستان است چرا که فرسودگی بیش از 60 درصد فضاهای آموزشی یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: در جلسات شورای آموزش و پرورش با جدیت پیگیر مسائل بوده و با وجود استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان، نگاه ویژه ملی و استانی ضروری است.

فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه حل و رفع مشکلات فرهنگیان و مدارس شهرستان در دستور کار باشد گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان، حجم زیادی از جمعیت 250 هزار نفری مهاجر که سالانه به استان تهران می‌آیند، وارد قرچک شده و سکونت می‌گزینند.

خطیبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکم جمعیت در شهرستان قرچک بالاست و در مقابل بحث مهاجرت نیز مزید بر علت شده، کمبود مدارس احساس می شود و ظرفیت مدارس تکمیل است و در بسیاری از مدارس بیش از ظرفیت دانش آموز وجود دارد لذا می‌بایست وزارت و اداره کل آموزش و پرورش به این موضوع توجه خاص داشته باشد.

انتهای پیام/ ع