شناسهٔ خبر: 50148128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

خبر مشروح/ سخنرانی وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار تهران؛

دکتر وحیدی: تقویت سرمایه اجتماعی از اولویت های اساسی مدیریت مردمی و تحول آفرین است/ تهران جایگاهی بزرگ در انقلاب اسلامی ایران دارد/ وقتی از هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی صحبت می کنیم، تجلی خیلی ویژه حضور مستمر مردم تهران جایگاه خاصی دارد/ باید تهران به استانی بدون فقر، محرومیت و با کمترین آسیب اجتماعی تبدیل شود و الگویی برای توسعه سایر استان های کشور باشد/ استاندار جدید تهران برخواسته از رویش انقلابی است/ تقدیر و تشکر وزیر کشور از زحمات سه ساله دکتر محسنی بندپی استاندار سابق تهران

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه در هر تغییر مدیریتی، نفسی تازه و جدید دمیده می شود؛ گفت: ان شاا... در پس این تغییرات، اقدامات اثر بخش و ملموس در توسعه و پیشرفت کشور صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در آیین تکریم محسنی بندپی استاندار سابق و معرفی محسن منصوری استاندار جدید استان تهران که با حضور تعدادی از مقامات و مدیران استان تهران در محل استانداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی در راستای جذب ایده ها، خلاقیت ها و فکرهای نوین است؛ گفت: ان شاا... در پس این تغییرات، تحولات رو به جلو و اقدامات اثر بخش در زندگی اقتصادی و معیشتی مردم صورت خواهد گرفت.

دکتر وحیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت امام دوازدهم حضرت ولیعصر(عج) گفت: خوشا به حال منتظران واقعی و انشالله دل ها و جان ها با محبت این امام عزیز مشعوف شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تهران با توجه به میزبانی حضرت عبدالعظیم(ع) و امام زاده صالح و مردمان نیک ابراز امیدواری کرد انشاا.. تهران گرانیگاه تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج)  خواهد بود.

دکتر وحیدی با بیان اینکه تهران جایگاهی بزرگ در انقلاب اسلامی ایران دارد؛ گفت: وقتی از  تمدن اسلامی صحبت می کنیم، تهران یک مرکز مهم و تعیین کننده است و همین طور وقتی از هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی صحبت می کنیم، باز تهران که همواره با حضور مردم این استان که تجلی خیلی ویژه ای داشته است؛ جایگاه خاصی دارد.

وی  همچنین گفت:  امروز اگر از سنگرگاه ایران بزرگ با دشمن غدار صحبت می کنیم؛ تهران بزرگ در مرکز این سنگرگاه قرارگاه دارد.

دکتر وحیدی با بیان اینکه استان تهران مشحون  به عطر ولایت و مرکزیتی است برای عاشقان مکتب اهل بیت با حضور شخصیت هایی نظیر حضرت عبدالعظیم(ع) و امام زاده صالح و سایر امام زادگان که چتر محبت این عزیزان بر مردمان این استان بزرگ گسترانده شده است.
دکتر وحیدی با اشاره به جایگاه فرهنگی، تمدنی و مذهبی شهر تهران، گفت: این موضوع مسئولیت همه ما را در توجه به این شهر چند برابر می کند و در این بستر همه مسئولین باید بکوشند که استان تهران را در شان اصلی خود؛ بیارایند.

وی در این خصوص گفت: باید تهران به استانی بدون فقر، محرومیت و کمترین آسیب  اجتماعی تبدیل شود و الگویی برای توسعه سایر استان های کشور باشد.

دکتر وحیدی با بیان اینکه تهران با ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی باید الگوی توسعه کشور باشد؛ تصریح کرد: تهران بزرگ باید در حوزه بهره وری، الگو و نماد پیشرفت کشور باشد.
وی در این خصوص گفت: البته سایر استان ها هم می توانند الگو باشند اما چرا تهران با توجه به ظرفیت هایش در این عرصه و میدان  اول نشود.
وی ادامه داد: با توجه ظرفیت های بالای صنعتی و اقتصادی استان تهران، شرایط برای اول شدن تهران بالاست و باید بهره وری در این استان به درجه مطلوب برسد.
دکتر وحیدی با اشاره به جمعیت ۱۴ میلیون نفری استان تهران، گفت: باید بر این ۱۴ میلیون زندگی را کم هزینه، آسان و با نشاط و امید بخش سازیم.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هر کس اگر دنبال علم آموزی و مهارت آموزی است بداند که تهران بزرگ می تواند نقطه مهمی برای علم آموزی و فرهنگ آموزی و هر چیز خوب دیگری باشد و این تهران را باید این طوری دید و ساخت.
وی گفت: در ساخت تهران  فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با سه اصل  مدیریت مردمی، عقلانی و تحول آفرین چراغ راهنماست.
وزیر کشور با اشاره به اینکه؛ با هر تغییری نفس جدیدی دمیده می شود و باید این را مغتنم شمرد، تصریح کرد: فرصت مناسبی برای تحول آفرینی های نو است و هر چه آنچه برادر عزیزم آقای محسنی بندپی و مجموعه معاونین و فرمانداری های استان تهران انجام دادند که خداوند ان شاا... توفیق شان دهد؛ در جای خود ارزشمند است و با حضور برادر انقلابی آقای منصوری استاندار جدید باید دوباره شروع تلاش و اوج گیری جدید آغاز شود.
وزیر کشور در ادامه صحبت های خود به ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی استاندار جدید اشاره کرد و گفت: استاندار جدید حاوی ارزش های بسیار مهمی هستند و در همه حوزه های فعالیت تلاش داشته اند.
وی اضافه کرد: آقای منصور جوانی انقلابی و روییده از ارزش های انقلابی است و با ظرفیت های بسیار ارزشمند مدیریتی در سمت های قبلی، بعنوان استاندار جدید تهران انتخاب شده است.
دکتر وحیدی با اشاره به جایگاه استان تهران و مسئولیت های خطیر در این حوزه گفت: این جوان انقلابی مسئولیت اداره استانی با 14 میلیون جمعیت را برعهده گرفته است که  با اینکه مسئولیتی سنگین است اما نشانگر این واقعیت است که انقلاب مسیر خودش را خیلی خوب و درست طی کرده است.
وی در این خصوص گفت: اگر بخواهیم بدانیم که انقلاب مسیر خود را موفق طی کرده است ، باید دید آیا نسل های جدید که بر سر کار می آیند و کار را دست می گیرند؛ نسبت شان با انقلاب چیست؟
دکتر وحیدی در این خصوص با اشاره به زحمات و تلاش های ارزشمند محسنی بندپی در طی مدت سه سال اخیر، گفت: در همین مدت 45 روزه شاهد بودم که حضور فعال در عرصه دارند اما امروز بسیار خوشحال هستم که این امانت به دست جوان انقلابی سپرده شده و آنچه که معاندین نظام تبلیغ می کردند که در ایران اسلامی گسست و انقطاع نسلی صورت گرفته و انقلاب مال گذشتگان است و دل مردمان را خالی می کردند؛ الان بحمدا... شاهد هستیم که استمرار این انقلاب با حضور جوانان  انقلابی به خوبی شکل گرفته است.
وزیر کشور همچنین گفت: جوانان انقلابی با انگیزه و توان و با ایده های بلند و فکر خوب در صحنه هستند و برادر عزیز مان آقای منصوری استاندار جدید یکی از برجستگان این عرصه است.
وی دراین خصوص گفت: استاندار جدید مجهز به نگاه عقلانی، مدیریت مردمی و تحول آفرین مد نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) است.
دکتر وحیدی با اشاره به اینکه در این مدیریت ها باید چند اتفاق مهم صورت گیرد؛ گفت: تقویت سرمایه اجتماعی از اولویت های اساسی است و خلل های این حوزه  با مدیریت جوانان انقلابی بی تردید جبران می شود.
وزیر کشور درخصوص توجه به چالش های استان تهران، گفت: باید در تهران منطقه ای نباشد که محروم باشد و اتفاقا در این حوزه اقای منصوری استاندار جدید تخصص و دانش بالایی دارند و بحمدا... در سمت اخیرشان در بنیاد علوی اقدامات جدی در محرومیت زدایی انجام داده اند.
دکتر وحیدی در ادامه صحبت هایش با تاکید بر هماهنگی دو نهاد مهم شهرداری و استانداری تهران بر رسیدگی به مسائل بنیادی استان تهران، گفت: در کنار برادر بسیار عزیزم اقای زاکانی شهردار انقلابی و پرتوان که من حضور دو مدیر توانمند با ایده های خلاقانه را در استان تهران به فال نیک می گیرم و ان شاا... ثمرات مدیریتی این دو برادر در توسعه همه جانبه استان دیده خواهد شد.
وزیر کشور تصریح کرد: باید کاستی ها و مشکلات استان تهران با سرعت هر چه بیشتر حل شود و در مرحله بعدی حرکتهای بلند در این استان صورت گیرد.
ظرفیتهای مادی و معنوی استان تهران از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی در آیین امروز بود و در این خصوص گفت: تهران ظرفیتهای مادی بزرگی دارد که در راس همه آنها نیروی انسانی این استان است؛ سرمایه انسانی نخبه و پرتوان در استان تهران کم نظیر و شاید هم بی نظیر باشد.
وی همچنین به ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، دانش بنیان، دیجیتال در استان تهران اشاره کرد و گفت: ظرفیتهای اقتصاد دیجیتال در استان تهران باید حداقل به 25 درصد برسد و در اقتصاد دانش بنیان طبق سیاست های کلی کشور تا 50 درصد پیش بینی شده است که این ظرفیت در استان تهران وجود دارد و باید فعال شود.
وی ادامه داد: ان شاا... استاندار جدید با مدیریت یکپارچه و همدلی با شهردار تهران این ظرفیت های بالقوه موجود اقتصادی و صنعتی و دانش بنیانی را در استان تهران بالفعل خواهد ساخت.
دکتر وحیدی با بیان اینکه همواره طرفدار واگذاری و تفویض اختیارات وزارتخانه ها بوده ام؛ گفت: نیازی نیست که آب و فاضلاب، برق و گاز در قالب مدیریت یکپارچه تعریف شود و بهترین مکان برای الگوی مدیریت یکپارچه استانداری ها هستند و در نظر داشته باشیم که با الگوی حکمرانی اجتماعی می توانیم بسیاری از مسائل را با کمترین هزینه حل کنیم.
وزیر کشور با اشاره به هفته نیروی انتظامی و عرض تبریک به حافظان امنیت داخلی؛ گفت: باید در وهله اول این نگاه را داشته باشیم که مسائل امنیتی در کشور درست نشود و این مساله با حکمرانی اجتماعی قابل حصول است.
دکتر وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود از نمایندگان حاضر در مراسم و همچنین از حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه عزیز  که همیشه الهام بخش و کمک کننده بودند و همچنین از اعضای شورای تامین و علمای حاضر در جلسه تشکر کردند.
وی همچنین  گفت: با سرلوحه قرار دادن بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در حوزه احیای امید و اعتماد  و با ظرفیت های بسیار خوب و اجتماعی که شاهد هستیم که مردم در هر فراخوانی برای هر نوع کمکی وارد میدان می شود و  این بزرگترین ظرفیت است؛ باید بتوانیم  با دستمایه قرار دادن این ظرفیت ها و فرصت ها اقدامات رو به جلو و  اثربخش در توسعه استان با محوریت مردم برداریم.
وزیر کشور در بخش پایانی صحبت های خود گفت: مجددا از همه عزیزان بابت حضور در پاسداشت و نکوداشت عزیزی که تلاش کردند و اظهار آمادگی برای  کمک و حمایت  برای عزیز دیگری که مشغول کار می شوند، تشکر می کنم.

گالری تصاویر

نظر شما