شناسهٔ خبر: 50148093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه کاربردی تفکیک از مبدا پسماند در ارومیه راه اندازی می شود

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: برنامه کاربردی تفکیک از مبدا زباله به زودی در این شهر راه اندازی می شود که امیدواریم از این طریق بتوانیم زمینه برای افزایش تمایل شهروندان به تفکیک پسماندها فراهم کنیم.

صاحب‌خبر -

هادی بصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، برنامه ریزی هایی برای آموزش تفکیک از مبدا زباله برای کودکان در ارومیه صورت گرفته که در صدد استفاده از این ظرفیت مهم برای اجرایی کردن این طرح مهم هستیم.

وی اضافه کرد: هر شهر و منطقه‌ای باید از ابزار مناسب و شرایط فرهنگی و اجتماعی خود برای امر آموزش کاهش میزان زباله تولیدی و همکاری در برنامه‌های تفکیک از مبدا و بازیافت برای رسیدن به هدف استفاده کند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: آموزش چهره به چهره، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و بهره جستن از فضای مجازی از روش‌های آموزش اصولی در بحث تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند است.

بصاری اظهار کرد: فعالیت غرفه‌های تفکیک از مبدا، واگذاری نواحی ششگانه به بخش خصوصی جهت جمع آوری پسماندهای خشک، جمع آوری پسماندهای خشک ادارات و سازمان‌ها، مجهزکردن تمام فرهنگسراها به مخازن ویژه پسماندهای خشک، آموزش چهره به چهره شهروندان، اجرای برنامه‌ها، آغاز آموزش و جمع آوری پسماندهای خشک در مجتمع‌های مسکونی شهر ارومیه و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی برای کودکان جهت آموزش با مقوله تفکیک از مبدا از جمله اقدامات سازمان در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، روزانه ۸۷۸ پاکبان، حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن زباله خانگی در شهر ارومیه را جمع آوری می کنند.

سرانه پسماند تولیدی برای هر شهروند ارومیه ای ۷۴۰ گرم است که بخش مهمی از آن می تواند با تفکیک از مبدا به صورت بازیافتی درآمده و از معدوم شدن نجات یابد.

نظر شما