شناسهٔ خبر: 50147328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور در سفر به فارس؛

فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت

رییس جمهور: استان فارس در بخش های کشاورزی و معادن و خدمات دهی به بخش های بازرگانی و تجارت پرظرفیت است اما از ظرفیت های آن استفاده نشده است.

صاحب‌خبر -

فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارترئیس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: سفر به استان‌ها باید همراه با برنامه ریزی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز شدن گره‌های مردم باشد، به همین دلیل قبل از سفر به فارس، هیاتی برای بررسی مشکلات به فارس سفر کرده و در پی جلسات برگزار شده در تهران، بیش از ۱۰۰ طرح برای حل مشکلات این استان مطرح شده است.

دکتر رئیسی افزود: استان فارس در بخش های کشاورزی و معادن و خدمات دهی به بخش های بازرگانی و تجارت پرظرفیت است اما از ظرفیت های آن استفاده نشده است.
 وی با بیان این که برای حل مشکلات فارس به تلاش استاندار و مسئولان و راهنمایی های نماینده ولی فقیه در فارس نیازمندیم ادامه داد: افزایش اعتماد مردم و رفع مشکلات به ویژه مشکلات جوانان، از مهمترین برنامه‌های این سفر است همچنین دولت به دنبال رفع مشکل خشکسالی است که مردم فارسرا رنج می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: نیروی متراکم جوان تحصیل کرده که می تواند بسیار گره گشا باشد در فارس زیاد است که باید با برنامه ریزی از این ظرفیت استفاده کنیم تا مشکل بیکاری کاهش یابد و در بخش رونق تولید گام های موثری برداشته شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7109631"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7109631?width=400&height=300"></script></div>

 

بازدید‌های سرزده رئیس جمهور در بدو ورود به استان فارس

حجت الاسلام و المسلمین رییسی، از فرودگاه شیراز به کارخانه تعطیل شده تولید لوازم خانگی آزمایش شهرستان مرودشت رفت و در بازدید از کارخانه، در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

کارخانه آزمایش روزگاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در اوایل دهه ۸۰ در جریان خصوصی‌سازی‌ها، به بخش خصوصی واگذار و سوءمدیریت و نبود نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی این کارخانه شد.
احیای کارخانه صنعتی آزمایش مرودشت، از مطالبات مردم منطقه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7109880"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7109880?width=400&height=300"></script></div>
 
قطع دست دلالان و واسطه ها از بازار نهاده های دامی
رییس جمهور با سفر به روستای کِناره شهرستان مرودشت و قرار گرفتن در جمع دامداران و کشاورزان این روستا، از مشکلات آن‌ها آگاه شد.
دکتر رییسی خطاب به دامداران و کشاورزان گفت: حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور و هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و نا امیدی دشمنان است.
وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را رفع کند.
رئیس جمهور گفت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.
دکتر رئیسی افزود: کشاورزی یکی از ابزار‌های مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.
وی با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم، دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مواجه شدن با مشکلات مردم، مسئولیت ما را در تلاش برای حل این مشکلات مضاعف می‌کند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7109972"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7109972?width=400&height=300"></script></div>
 
حل مشکل آب مردم روستای کناره و بیمارستان مرودشت از مصوبات سفر هیات دولت به فارس
رییس جمهور در ادامه سفر به روستای کناره شهرستان مرودشت، با حضور در گلزار شهدای این روستا، به مقام شاخص ۴۴ شهید والامقام ادای احترام کرد.
جمعی از مردم روستای کناره، با حضور در گلزار شهدا، با رییس جمهور دیدار کردند و مشکلات و خواسته های خود را با او در میان گذاشتند.
رئیس جمهور در جمع مردم روستای کناره گفت: مشکل آب روستای کناره و بیمارستان شهرستان مرودشت از طرح‌های مصوب این سفر است که با همت مسئولان به ویژه استاندار پیگیری و در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.
دکتر رییسی با اشاره به خواسته مردم روستای کناره برای داشتن فرهنگ سرا گفت: فرهنگ سرا مکانی مناسب برای جوانان و اجتماع مردم است که باید در الویت رفع نیاز‌های فرهنگی استان بررسی شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7110184"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7110184?width=400&height=300"></script></div>
 
بنا‌های تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان است
رئیس جمهور در ادامه از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کرد و گفت: بنا‌ها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.
دکتر رئیسی با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو کرد و از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.
وی با بیان این که حفظ میراث فرهنگی در کنار حفظ حقوق مردم ضرورت دارد، از دکتر ایمانیه استاندار فارس خواست به وی یادآوری کند که اختصاص بخشی از درآمد مجموعه جهانی تخت جمشید به آبادانی روستا‌های اطراف آن و توسعه شهرستان مرودشت، در تهران بررسی شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7111652"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7111652?width=400&height=300"></script></div>

جمعی از گردشگران حاضر در مجموعه جهانی تخت جمشید، با رئییس جمهور دیدار و گفتگو کردند.
فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت
 
دستور رئیس جمهور به استاندار فارس: رفع سریع مشکل ساخت کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان
بازدید از کارخانه درحال ساخت کاغذسازی زاگرس زرقان و بررسی مشکلات آن، در برنامه بازدید‌های سرزده رییس جمهور قرار گرفت.
این کارخانه با ۱۱۰ هزار متر مربع مساحت، یکی از کارخانه‌های برخوردار از تکنولوژی روز دنیاست که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کارخانه کاغذسازی زاگرس با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال توانایی تامین ۴۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارد که برای تکمیل ساخت آن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت فارس استانی پرظرفیت در بخش های کشاورزی، معادن، بازرگانی و تجارت

رئیس جمهور با بیان این که تکمیل ۱۳ درصد مراحل ساخت این کارخانه کار دشواری نیست که معطل مانده است افزود: مشکلات این کارخانه که بیشتر تسهیلات است، هرچه زودتر بایدبرطرف شود.
دکتر رئیسی به استاندار فارس تاکید کرد که مراحل بهره برداری از کارخانه را پیگیری کند تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7111009"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7111009?width=400&height=300"></script></div>
 
حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی و هویت ملی و دینی ایرانیان
رئیس جمهور پس از بازدید‌های سرزده از شهرستان‌های مرودشت و زرقان و قرار گرفتن در جریان مشکلات و خواسته های مردم این دو شهرستان، به شیراز بازگشت و با رفتن به آرامگاه لسان الغیب، حافظ شیرازی و خواندن فاتحه، یادروز این شاعر گرانقدر را تبریک گفت.
دکتر رئیسی گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی و هویت ملی و دینی ایرانیان است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7111666"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7111666?width=400&height=300"></script></div>

رئیس جمهور با بیان این که غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است افزود: دیوان حافظ که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7111113"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7111113?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7112435"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3247423/7112435?width=400&height=300"></script></div>
 

برچسب‌ها:

نظر شما