شناسهٔ خبر: 50143561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس شورای عالی سیاسی یمن: صنعاء همیشه خواهان صلح است/ ائتلاف سعودی در مواضع خود تجدید نظر کند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن دعوت از ائتلاف سعودی به تجدید نظر در مواضع خود تاکید کرد: صنعاء همیشه خواهان صلح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اظهاراتی بمناسبت فرا رسیدن ۱۴ اکتبر و پنجاه و هشتمین سالروز انقلاب آزادسازی یمن از استعمار انگلیس، ضن اشاره به دفاع یمنی‌ها از شرافت و استقلال خود و کشورشان با رد قیمومیت بیگانگان و استعمارگران، گفت: دروغ پراکنی‌ها و گمراه‌سازی‌هایی برای تهدید برشمردن صنعاء برای دریانوردی در دریای سرخ مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعاء همیشه خواهان صلح است، ادامه داد: در حقیقت صنعاء یکی از مهم‌ترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و جهان و امنیت دریانوردی در دریای سرخ محسوب می‌شود.

مهدی المشاط افزود: صنعاء در خط مقدم مبارزه با تروریسم القاعده و داعش و برای دفاع از امنیت منافع بشریت قرار دارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه صنعاء در اوج آمادگی برای همکاری با همه تلاش‌ها در حمایت از صلح و امنیت منطقه است، گفت: صنعاء نماینده قانونی و واقعی خاک، ملت و تاریخ یمن است.

وی افزود: به هر قیمتی تا آخرین وجب از خاک یمن از وجود اشغالگران آزاد خواهد شد.

مهدی المشاط در ادامه ضمن دعوت از ائتلاف سعودی به تجدید نظر در مواضع خود، اظهار کرد: رسول خدا هم برای یمن و مردم آن جایگاه عظیم الشانی قائل بود.

وی افزود: ائتلاف سعودی نیز می‌تواند همانگونه به یمنی‌ها احترام گذارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواستار مطرح شدن راه حل‌هایی درست و عملی برای رفع محاصره علیه یمن و پایان تجاوز و اشغالگری در این کشور شد.

وی در این راستا تاکید کرد: ما آماده صلح فراگیر و دائمی برای یمن هستیم و در صورتی که ابتکار‌هایی مبتنی بر صدق نیت برای حل بحران یمن و ایجاد صلح فراهم نشود نتایج ادامه جنگ و محاصره فاجعه بار و غیرقابل توصیف است.

ریاض با راه انداختن جنگی ظالمانه به یمن حمله کرده و بخش‌هایی از این کشور را به اشغال خود درآورده است. همچنین مردم یمن را تحت شدیدترین محاصره‌ها قرار داده است که منجر به فجایع انسانی شده و حال بعد از پیروزی‌هایی که یمنی‌ها مقابل تجاوزکاران به دست آورده‌اند، ادعا می‌کند به دنبال آتش‌بس است. شواهد نشان می‌دهند دخالت عربستان در تحولات منطقه همیشه موجب بروز بحران‌های عمیقی شده است.

عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تاکید کرده اند که؛ تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما