شناسهٔ خبر: 50133854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

میرلوحی: جریان اصلاحات به استراحت نرفته است

فارس

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را نمایندگی می‌کنند گفت: جریان اصلاحات بعد از انتخابات در مرحله رصد، ارزیابی و بررسی است و از صحنه خارج نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی با سیدمحمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

جریان اصلاحات به استراحت نرفته است

- برداشت من این است که جریان اصلاحات بعد از انتخابات در مرحله رصد، ارزیابی و بررسی است و از صحنه خارج نشده و این طور نیست که به استراحت رفته باشد و در حال بررسی است که چه‌کار باید بشود که اصلاحات سرمایه اجتماعی‌اش را مجددا احیاء کند.

- به نظر می‌آید با توجه به قرائن و شواهد جریان اصلاحات مشغول این کار است تا دوباره شرایطی فراهم بشود تا پل جریان اصلاحات را با جامعه و رای دهندگان بازسازی کند و سرمایه اجتماعی خودش را مجددا احیاء بکند.

جریان اصلاحات مطالبات مردم را نمایندگی می‌کند

- معتقدم مادامی که جریان سوم و چهارم ایجاد نشده است و فعلا در کشور دو جریان واقعی (هرچند دو حزب نیستند) دو جریان اصولگرایی و اصلاحات در درون خودشان یکدست نیستند، لذا گلایه‌ها و شکایت‌هایی از سوی بانوان، جوانان، اقوام و اهل فکر و فرهنگ وجود دارد که البته حق هم دارند.

- مهم‌ترین ویژگی جریان اصلاحات این است که مطالبات مردم را نمایندگی می‌کند. هرچه اتفاق بیفتد باز فکر می‌کنیم اصلاحات به مطالبات این اقشار نزدیک‌تر است و اگر قرار است جریانی برای همکاری انتخاب شود، باز هم جریان اصلاحات است. مگر اینکه اصلاحات از عهده این کار برنیاید و جریان سومی جایگزین شود.

جریان اصلاحات ناچار است خودش را بازسازی کند

- جریان اصلاحات ناچار است مجددا برگردد و خودش را بازسازی کند و هم بخش‌هایی از جامعه نیاز به بازسازی دارند، هر نظامی چه لیبرال دموکراسی و... باشد، تک حزبی نمی‌شود و دو جریان یا حزب حداقل باید حضور فعال داشته باشند.

- اصلاحات می‌تواند نارسایی داشته باشد ولی وقتی در ظرف ایران نگاه کنیم و مجموع مسائل محیطی، شرایط کشور و بین المللی و محدودیت‌ها را ملاحظه کنیم، اصلاحات بیشتر و بهتر عمل کرده است.

- فکر می‌کنم مادامی که آمادگی و اراده در اصلاحات نسبت به مردم و رای دهندگان وجود دارد و با محدودیت‌ها، می‌توان گفت اصلاحات نیروی مناسب، قابل اعتماد و حامی مردم خواهد بود، ولو در یک دوره‌ای هم نواقصی باشد و فاصله‌ای شکل بگیرد و بخشی از پل بین مردم و اصلاحات هم خراب شود، بازسازی خواهد شد.

اصلاحات آرزو می‌کند رئیسی در حل مشکلات جامعه موفق شود

- برداشت من این است که جریان اصلاحات همراهی و همکاری خواهند داشت و آرزو می‌کنند آقای رئیسی در حل مشکلات جامعه موفق شود و بتواند تحریم‌ها را لغو کند، تورم را بردارد و سطح درآمد مردم را بالا ببرد.

- اگر می‌خواهیم دولت جمهوری اسلامی موفق شود به خاطر این است که مردم در فشار هستند. امیدواریم مواضعی که آقای رئیس جمهور در ابتدای کار اعلام کردند و از برخی چهره‌ها درخواست نظر و پیشنهاد کردند، افراد معتدل را سر کار بیاورند تا فضا تلطیف شود و زمینه گفت و گو بین بخش‌های مختلف فراهم گردد.

- آقای رئیس جمهور می‌تواند یک نشستی با دبیران کل احزاب داشته باشد تا یک اجماع ملی برای حل وفصل مشکلات به‌وجود آید.

نظر شما