برمات GT معرفی شد. این ابر خودرو ایتالیایی بر خلاف سایر هایپرکارها قدرت کمی دارد و به یک پیشرانه چهار سیلندری مجهز است. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا میشویم.
امروزه خودروسازان از هایپرکارهایی با قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار پردهبرداری میکنند، اما خودروساز ایتالیایی برمات (Bermat) آمده تا این رویکرد را تغییر دهد. این خودروساز تازه تاسیس از یک هایپرکار ۴ سیلندری با نام برمات GT پرده برداشت که باعث تعجب بسیاری از علاقهمندان به این حوزه شد. هدف این خودروساز احیای گرند توریسمو با طراحی سفارشی و ارقام پرفورمنسی مناسب است. برمات محصول خود را طی همکاری با شرکت JAS Motorsport توسعه داده و استودیو کامال نیز وظیفه طراحی آن را بر عهده داشته است.
مشخصات برمات GT
برمات GT در حال حاضر فقط در نسخه ویژه پیست با نام GT پیستا معرفی شده که قرار است در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شود. این خودروساز پس از نسخه GT پیستا، نسخه جادهای را در دو مدل بنزینی و تمام الکتریکی روانه بازار خواهد کرد. طراح هایپرکار برمات GT اعلام کرد این خودرو را با الهام از یک شی پرنده ناشناس که انگار مجددا به زمین برگشته طراحی کرده است.
بخش جلوی این ابر خودرو کمی به آسکاری شباهت دارد و بخش عقب نیز وجه اشتراکهایی با مک لارن P1 GTR و فراری لافراری به چشم میخورد، اما به طور کلی باید گفت این سوپرکار خوش استایل بوده و از طراحی جذابی بهره میبرد. از سایر ویژگیهای طراحی این خودرو نیز میتواند به ورودیهای هوای جانبی زرد رنگ، قطعات فیبر کربنی متعدد، درهای گالوینگ، دماغه تیز و کمارتفاع اشاره کرد.
برمات GT پیستا به دلیل این که ویژه پیست طراحی شده از رنگآمیزی مسابقهای و اسپویلر عقب ثابت بهره میبرد. طول این هایپرکار به ۴۶۰۰ میلیمتر، عرض آن ۲۰۰۰ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۲۰۰ میلیمتر و فاصله محوری آن نیز ۲۶۰۰ میلیمتر است. با توجه به این که بدنه این خودرو از جنس فیبر کربنی و مونوکوک سبکوزن T-MM ساخته شده وزن آن حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم است و با مقررات ایمنی فیا برای گروه CN تطابق خواهد داشت.
این خودروساز ایتالیایی برای برمات GT پیستا یک موتور ۲ لیتری سوپرشارژ چهار سیلندر را در نظر گرفته که به شکل طولی در این خودرو نصب شده است. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با ۳۲۰ تا ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر را به تولید برساند. یک گیربکس ۶ سرعت سکوئنشال نیز قدرت تولیدی را به چرخهای عقب منتقل خواهد کرد. این خودرو به واسطه دیفرانسیل قفل شونده خود میتواند از صفر تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت ۴ ثانیه طی کند.
رینگهای ۱۹ اینچی OZ برمات GT پیستا به لاستیکهای پیرلی ۲۴۵ در جلو و ۲۶۵ در عقب مجهز شدند. وظیفه توقف این ابرخودرو نیز بر عهده ترمزهایی با دیسکهای ۳۸۰ میلیمتری خنک شونده و کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۳۵۵ میلیمتری با کالیپرهای ۴ پیستونه در عقب است.
در کابین این هایپرکار نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی به چشم میخورد که اطراف آن دریچههای تهویه قرار دارند. همچنین طراحی داخلی این خودرو به جدیدترین مدلهای فراری نیز شباهت دارد. این نسخه به غربیلک فرمان مسابقهای با دکمههای متعدد مجهز شده است، اما برای نسخه جادهای یک غربیلک معمولی در نظر گرفته شده که دکمههای کمتری روی آن قرار دارد. با وجود این که شرکت سازنده اعلام کرد این خودرو دارای قابلیت شخصیسازی بالایی است، اما مشتریان فقط رنگ بدنه و تریمهای داخلی را میتوانند سفارشیسازی کنند.
در خصوص نسخه جادهای و الکتریکی این خودرو هنوز اطلاعاتی از سوی خودروساز ایتالیایی منتشر نشده است، اما پیشبینی میشود این نسخهها نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه شوند. همچنین در مورد قیمت و تعداد نسخههایی که از برمات GT پیستا به تولید خواهد رسید هنوز اطلاعاتی در دست نیست.
∎
نظر شما