شناسهٔ خبر: 50130473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس به اورژانس کشور/ هزار دستگاه موتورلانس به اورژانس اضافه می‌شود

خالدی گفت: تصمیم بر این است یک هزار دستگاه موتورلانس در اختیار اورژانس‌های کشور قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره ورود آمبولانس‌های تولید داخل به چرخه ناوگان عمومی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور از چند سال گذشته در تلاش است که ناوگان متنوعی از شبکه آمبولانسی افتتاح کند، این امر می‌تواند به بهتر شدن کیفیت خدمات در ماموریت‌های خاص کمک کند.

او افزود: یکی از معضلات در حوادثی با تعداد مصدومان بالا کمبود اتوبوس آمبولانس است، این اتوبوس ها می توانند تعداد مصدومان زیادی را سریعا به بیمارستان ها منتقل کنند؛ آمبولانس با مقیاس کوچک تر شاید سریع برسد، ولی آمبولانس های بعدی برای رسیدگی به سایر بیماران طبیعتا دیرتر خواهند رسید.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: تقریبا از سال ۹۴ تا به امروز به جهت تحریم نتوانستیم اتوبوس آمبولانس‌ وارد کنیم اما اکنون با همکاری شرکت ایران خودرو دیزل توانستیم برای اولین بار اتوبوس آمبولانس‌هایی را طراحی کنیم؛ امیدواریم با استفاده از امکانات تولید داخل و ظرفیتی که در کشور وجود دارد بتوانیم اتوبوس آمبولانس‌ها را به بازار عرضه کنیم.

او ادامه داد: روز گذشته در مراسمی ۲۰ دستگاه شاسی اتوبوس آمبولانس تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل به اورژانس کشور تحویل داده شد. امیدواریم فروردین سال آینده این ۲۰ دستگاه در اختیار سازمان اورژانس قرار گیرد.

خالدی گفت: طی ۳ سال گذشته استفاده بهینه ای از موتورلانس داشتیم زیرا در مواردی که تعداد مصدومان زیاد است، موتورلانس می تواند کمک شایانی کند. این طرح تجربه خوبی بود و با قرارداد جدید ما مقرر شده تا یک هزار دستگاه موتورلانس برای سازمان اورژانس کشور تهیه شود و در ماه‌های آینده در اختیار اورژانس سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۶۴ اتوبوس آمبولانس پیش از سال ۹۴ تهیه شد و در اختیار قرار گرفتند و برخی از مراکز کلانشهر‌ها مانند تهران اولویت بیشتری برای استفاده از این آمبولانس‌ها دارند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما