شناسهٔ خبر: 50128220 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی؛

نرخ بیکاری بانوان در خراسان رضوی ۸/۲ درصد است

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری بانوان در استان ۸/۲ درصد است که برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته تک رقمی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیده طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای اداری تایباد گفت: برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، نرخ بیکاری بانوان در استان تک رقمی شد که هم اکنون نرخ آن ۸/۲ درصد است.

او افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد ۱۷ نمایشگاه در فضای مجازی برای تولیدات زنان برگزار شده تا بتوانند محصولات خود را در داخل و خارج از استان به فروش برسانند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ارائه تسهیلات به بانوان ۸۳۰ درصد افزایش داشته که در حوزه مشاغل خرد، خانگی و روستایی پرداخت شده است.

طهماسبی در خصوص انتصاب بانوان در سمت‌های اداری بیان کرد: امسال انتصاب زنان در استانداری و فرمانداری‌ها ۳۰۰ درصد، در شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۳۰ درصد و در ادارات ۲۵ درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های زنان وجود فضا‌های تفریحی و ورزشی بوده است که در سطح استان خراسان رضوی تعداد ۳۵ پارک بانوان ایجاد و تجهیز شد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: از ائمه جمعه خواهشمند است که در خطبه‌های نماز جمعه نقش هدایتگری داشته باشند به مردم در خصوص کودک همسری و ازدواج‌های نامتعارف هشدار بدهند.

طهماسبی با بیان اینکه با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی در هفت محور از خانواده‌ها حمایت خواهد شد؛ اظهار کرد: اشتغال، تسهیل ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، سلامت و جمعیت، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و حمایت از کودکان و پرورش آنها، از وظایف دفتر زنان و خانواده هستند.

انتهای پیام// ا. چ

نظر شما