شناسهٔ خبر: 50127904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تغییر در نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق

رسانه‌های عراق از تغییر در نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صابرین نیوز، رسانه‌های محلی از تغییر در نتایج انتخابات روز یکشنبه عراق خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌ها نتایج شمارش دستی آرا نشان دهنده افزایش تعداد کرسی‌های ائتلاف الفتح، دولت قانون، امتداد و الحکمه است.

پس از این تغییرات، کرسی‌های جریان صدر با کاهش ۳ کرسی، ۷۰ کرسی را به خود اختصاص داد، اما همچنان در بالای لیست قرار دارد. ائتلاف دولت القانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق از ۳۴ به ۴۰ کرسی، ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری از ۱۴ به ۲۰ کرسی و ائتلاف امتداد از ۹ به ۱۲ کرسی افزایش یافته است. همچنین شمار کرسی‌های ائتلاف قوی الدوله از ۴ به ۳ تغییر یافته است.

رسانه‌های محلی همچنین  از احتمال تغییرات بیشتر در نتایج انتخابات خبر دادند.

پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق،  هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد: نتایج ساختگی انتخابات را با هر هزینه‌ای که باشد، نخواهیم پذیرفت و از آرای نامزد‌ها و رای دهندگان خودمان با قدرت دفاع خواهیم کرد.

 همچنین حزب اسلامی عراق روز سه شنبه ضمن رد نتایج انتخابات، اعلام کرد نتایج انتخابات را قبول ندارد و آن را جعلی می‌داند.

قابل ذکر است که انتخابات زودهنگام مجلس عراق روز یکشنبه، برای انتخاب ۳۲۹ نماینده مجلس این کشور در ۸۳ حوزه انتخابیه برگزار شد.

کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرده بود که میزان مشارکت ۴۱ درصد بوده و تنها ۹.۷ میلیون نفر از حدود ۲۵ میلیون فرد واجد شرایط رای‌دهی در این انتخابات شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما