شناسهٔ خبر: 50117863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دادستان کل کشور به ارمنستان سفر کرد

دادستان کل کشور گفت: سیاست کلی نظام تقویت روابط با کشورهای همسایه است و ارمنستان همواره‌ همسایه‌ای خوب برای ایران بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور روز سه‌شنبه بیستم مهرماه در صدر هیئتی از مسئولان قوه قضاییه، با استقبال سفیر کشورمان در ایروان و معاون دادستان جمهوری ارمنستان وارد ایروان شد.

دادستان کل کشور در بدو ورود به ایروان با اشاره به روابط دوستانه و حسن همجواری دو کشور اظهار کرد: سیاست کلی نظام تقویت روابط با کشورهای همسایه است و ارمنستان همواره‌ همسایه‌ای خوب برای ایران بوده است.

وی اظهار کرد: دو کشور در حوزه قضایی روابط و همکاری نزدیکی دارند و در این سفر که به دعوت آقای داوتیان دادستان کل جمهوری ارمنستان انجام می‌شود، راه‌های ارتقاء روابط به‌ویژه در حوزه قضایی و حقوقی پیگیری خواهد شد؛ همچنین وضعیت آلودگی رود ارس از جمله نگرانی‌های ما بوده است که در این سفر آخرین تحولات و نتایج اقدامات طرف ارمنی برای رفع این نگرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دادستان کل کشور در سفر سه روزه به ارمنستان با آقای پاشینیان نخست وزیر و تعداد دیگری از مقامات ارشد از جمله رئیس مجلس و وزیر دادگستری ارمنستان دیدار و درباره موضوعات مختلف از همکاری‌های قضایی و حقوقی، اجرای توافقات دوجانبه پیشین، همکاری در مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر و همچنین پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در ارمنستان رایزنی خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما