شناسهٔ خبر: 50116242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

سینمای کودک و نوجوان ایران به توجه بیشتر احتیاج دارد

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سینما در کنار نقش سرگرم‌کننده خود، دارای آثار متعدد آموزشی و هویت‌بخشی است که این ژانر به دلیل فواید فراوان حاصل از آن باید در بخش کودکان و نوجوانان گسترش پیدا کند و به آن توجه بیشتری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عادله کشمیری روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی سینمای کودک و نوجوان در گرگان اظهار داشت: فیلم‌های تاثیر گذار بخش کودک و نوجوان مانند کلاه قرمزی، پسرخاله و مدرسه موش ها تاثیرات فراوانی بر این گروه سنی گذاشت که تا سال‌ها نیز برجای مانده بود.

وی افزود: بازیگران صنعت سینما به جز تعدادی اندک، درآمد کمتری نسبت به خیلی از اقشار دارند اما زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و فرهنگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: امیدواریم به جایی برسیم که اگر خانواده‌ای تمایل به دیدن فیلم نداشت، فرزندان خود را با فضای سینما آشنا کند و به دیدن تولیدات فاخر این رده‌سنی بنشیند.

وی به میزبانی گلستان از جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: تعداد داوران کودک و نوجوان گلستانی در این جشنواره قابل قبول بود و این استان جزو معدود مناطقی بود که اکران حضوری داشت.

بازیگر و کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوان نیز در اختتامیه این جشنواره گفت: ثروت هر خانه ای شادی‌های کودکانه است و خوشحالی هر جمعی در لبخند رضایت کودکان خلاصه می شود.

احمدرضا اسعدی اظهار داشت: بهترین فیلم های تولیدشده کودکان و نوجوانان ایران را بزرگان فیلمسازی مانند بیضایی، تقوایی و کیارستمی ساختند که این شیوه باید از سوی کارگردانان جوان نیز ادامه یابد.

وی افزود: بهترین هدیه به کودکان و نوجوان سرزمینمان کتاب و فیلم است که باعث پرورش و رشد آنها در بیشتر زمینه ها می شود.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به‌صورت محدود میزبان جمعی از کودکان و نوجوانان، خانواده ها و هنرمندان در گرگان بود.

در این جشنواره  ۴۵ داور کودک و نوجوان گلستانی پس از تماشای فیلم ها امتیازات لازم را با درجه عالی، خوب و ضعیف در جدولی که برای این منظور در سایت جشنواره تهیه شده بود، درج کردند که در این امتیازات جمع بندی شده و نتایج کلی به دبیرخانه مرکزی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اعلام می شود.

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه امروز سه شنبه در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان برگزار شد.

در این جشنواره هشت فیلم سینمایی و ۹ فیلم کوتاه و انیمیشن اکران شد و حدود ۲ هزار نفر بصورت رایگان به تماشای این فیلم ها نشستند.

در بخشی دیگر از آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گرگان از ۵۱ داور بخش کودک و نوجوان با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تجلیل شد.

در پایان نیز مهمانان و مدعوین آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به تماشای فیلم سینمایی "برزنگی" به کارگردانی حسین قاسمی جامی نشستند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان امسال از ۱۶  مهر با شعار «سینما، سرزمین خیال»، به‌صورت ترکیبی و در ۲ بخش حضوری و برخط در بخش‌های ایران و بین‌الملل به صورت همزمان با تهران، اصفهان و اردبیل در گرگان برگزار شد.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما با ۱۴ سالن نمایش دارد.

نظر شما