شناسهٔ خبر: 50115983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفت تپه ظرفیت بازگشت به دوران طلایی خود را دارد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ظرفیت بازگشت به روز‌های طلایی خود را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، عبدالعلی ناصری روز سه شنبه در بازدید از کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در جمع کارکنان این شرکت گفت: با تلاش و کوشش و همکاری کارکنان این مجموعه در زمینه تولید، هفت تپه این ظرفیت را دارد که به روز‌های طلایی خود بازگردد.

وی ضمن معرفی مهندس محمدفتحی مکوند به عنوان مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار داشت: کشت و صنعت نیشکر هفت تپه این ظرفیت را دارد که به گل سر سبد شرکت‌های کشت و صنعت نیشکری کشور تبدیل شود، اما تحقق این امر نیازمند همراهی و همکاری مجموعه کارکنان این شرکت است.

ناصری با تاکید بر پرداخت حقوق تیرماه کارکنان هفت تپه در روز‌های آتی اظهار داشت: مابقی حقوق کارگران این شرت در فواصل کوتاه مدت طبق توافق قبلی با حمایت بانک‌های ملی و صادرات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تشریح روند واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: به منظور پیش برد امور همچنین هزینه‌های جاری این شرکت و نیز پر داخت حقوق کارکنان بودجه‌ای به شرکت نیشکر هفت تپه پرداخت می‌شود تا کار و فعالیت در این شرکت به روال عادی بازگردد.

وی همچنین در خصوص بازگشت به کار کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه اظهار داشت: کارگران اخراج شده که منع قانونی برای بازگشت به کار ندارند می‌توانند در شرکت نیشکر هفت تپه دوباره مشغول به کار شوند.

ناصری در رابطه با قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته در شرکت نیشکر هفت تپه نیز گفت: قانون منع به کار گیری افراد بازنشسته در این شرکت باید رعایت شود و اگر در این مجموعه افرادی هستند که شرایط قانونی بازنشستگی را دارند طبق قانون و با رعایت حقوق قانونی با آنان تسویه حساب خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: با آغاز فعالیت دوباره تولید شکر در نیشکر هفت تپه و کشت و آبیاری مزارع نیشکر، مسیر برای تولید سال آینده با برنامه ریزی هموار خواهد شد تا هفت تپه گام به گام به سمت دوران طلایی خود بازگردد.

در نشست یکشنبه شب هفته جاری که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد نسبت به تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت هفت تپه اقدام و مدیریت این مجموعه عظیم به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

شرکت توسعه نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان و در حوزه سیاسی شهرستان شوش به عنوان نخستین واحد نیشکری کشوری، در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران‌های کارگری و تولیدی رو به رو بوده است.

سه ماه پیش با حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت توسعه نیشکر هفت تپه خلع ید شد و آن را دوباره به دولت بازگرداند.

بیشتر بخوانید: کارخانه نیشکر هفت تپه به چرخه تولید باز میگردد +فیلم

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع شده است.

نظر شما