شناسهٔ خبر: 50110280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرلشکر رشید:

تاکتیک‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم، منطبق با دکترین نیروهای مسلح است

تهران- ایرنا- فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص)، عملکرد ارتش و سپاه در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: روش‌ها و تاکتیک‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه بیشترین انطباق را با دکترین عملیاتی نیروهای مسلح دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، سردار سرلشکر غلامعلی رشید در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: این رزمایش متشکل از سه نیرو از ارتش و سپاه شامل نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه، تحت کنترل و فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور در حال طرح ریزی و اجرا است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) اضافه کرد: در این رزمایش همه اقدامات تهدیدآمیز دشمن مشابه صحنه واقعی جنگ ساماندهی و طرح ریزی شده و فرماندهان و رزمندگان نیروهای پدافند هوایی ارتش و سپاه به موقع آنها را کشف، رهگیری و منهدم کردند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه ارتش و سپاه در این رزمایش نمره بسیار خوبی کسب کرده‌اند، گفت: از سوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و همچنین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) که به این رزمایش نظارت می‌کند نمره بسیار خوبی به نیروهای عمل‌کننده در این رزمایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر این رزمایش این است که عمده تجهیزات و تسلیحاتی که در آن به کار گرفته شده بومی و ساخت صنایع داخلی کشور است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: همه روش‌ها و تاکتیک‌هایی که برادران پدافند هوایی ارتش و سپاه تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اتخاذ می‌کنند بیشترین انطباق را با دکترین عملیاتی نیروهای مسلح ما دارد.

به گزارش ایرنا، رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ با رمز «یا رسول الله (ص)» صبح امروز با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری در منطقه کویر مرکزی آغاز شد.

نظر شما