شناسهٔ خبر: 50104528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم لامرد:

قوای سه گانه نسبت به کنترل تورم افسار گسیخته اهتمام کنند

تهران - ایرنا - نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی از قوای سه گانه می‌خواهم نسبت به کنترل تورم افسارگسیخته اهتمام جدی داشته و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی ضمن آرام کردن بازار، مشکلات معیشتی مردم را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیدموسی موسوی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و نطق میان دستور خود گفت: از قوای سه گانه و در رأس آن دولت می‌خواهم نسبت به کنترل تورم افسارگسیخته اهتمام جدی داشته و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و عاجل ضمن آرام کردن بازار مشکلات معیشتی مردم را کاهش دهند.

نماینده لامرد و مهر در مجلس افزود: از دولت و همکارانم در مجلس می‌خواهم عنایت ویژه‌ای نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان، طرح رتبه بندی معلمان، تصویب طرح شفافیت آراء و همچنین اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر و پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران و کادر درمان داشته باشند.

وی در ادامه در درخواست هایی از وزرای دولت خواست نسبت به تصویب و شروع عملیات آزاد استراتژیک لامرد-پارسیان، محور لامرد-خنج و لامرد- لار، چهاربانده شدن محورگله دار- داراب- میزان، جم- فیروزآباد و همچنین محورهای مواصلاتی منطقه ای دستورات لازم را صادر کند.

موسوی ادامه داد: از وزرای دولت می‌خواهم  تسریع در ساخت شهر جدید ۵۴ هزار نفری تابناک، افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی لامرد و اتصال حوزه انتخابی به خط آهن، ساخت نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی سیکل ترکیبی، ساخت ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت برق مهر، توسعه میادین گازی ارم و پازن و نیز ساخت تاسیسات شیرین سازی پالایشگاه پارسیان را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس مطرح کرد: رفع مشکل مجوز چاه های کشاورزی و همچنین تامین به موقع سوخت، بذر و کود کشاورزان، احداث شهرک گلخانه ای، ساخت، تکمیل و بازسازی مجموعه های ورزشی، تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از سد سلیمان فارسی، تکمیل پروژه های آب رسانی و تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از دریا و انعقاد خرید تضمینی آب شرب مورد نیاز از دیگر مواردی است که امیدواریم وزرا انجام و تکمیل آن را در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: ساخت بیمارستان مهر و مرودشت، تکمیل و راه اندازی بیمارستان گله دار، ساخت فاز دوم و سوم آلومینیوم جنوب، بهسازی روستاها، توسعه شبکه مخابرات و آنتن دهی موبایل از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه از دولت است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام می خواهم نسبت به استخدام نیروهای بومی در پژوه استحصال اتان به ایستگاه تقویت فشار گاز اقدام عاجل صورت دهند.

نظر شما