شناسهٔ خبر: 50097857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع نشست ائمه جمعه استان مرکزی

ائمه جمعه استان مرکزی به منظور بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی گردهم آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ائمه جمعه استان مرکزی در اراک گرد هم آمدند تا در خصوص پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکار‌ ارائه دهند.

حجت الاسلام میرزایی دبیر ائمه جمعه استان مرکزی هدف از برگزاری این نشست را همفکری هم افزایی و ارائه راهکار‌ها برای آرامش جامعه و امیدبخشی در راستای مسئولیت خطیر ائمه جمعه عنوان کرد.

در این نشست آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ضمن محکوم کردن جنایات طالبان و حمله به نمازگزاران در افغانستان گفت: دشمنان به دنبال اختلاف و تفرقه هستند باید آگاه و مراقب باشیم تا آرامش امنیت و وحدت کلمه در کشورمان دچار آسیب نشود.

آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: هر چه به سمت و سوی اخلاق وحدت و فرهنگ توحیدی برویم هم شاهد کاهش جرایم در جامعه خواهیم بود و هم نفوذ فرهنگی اجانب را از بین خواهیم برد و همین طور پرونده‌های وارده به قوه قضائیه را کاهش خواهیم داد.

او اضافه کرد:برای رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی ائمه جمعه و خطیبان وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید مردم و آحاد جامعه را به سمت و سوی فرهنگ توحیدی و وحدت و همدلی سوق دهند.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم به نقش علما خواص قضات و ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: علما با نفوذ کلامی که دارند می‌توانند راهنما و هدایتگر خوبی برای مردم و به ویژه جوانان باشند و با ریش سفیدی جلوی بسیاری از اختلافات را بگیرند و در حقیقت از جرایم پیشگیری کنند.

انتهای پیام / ج

نظر شما