شناسهٔ خبر: 50097186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مقتدی صدر: فاسدان هیچ جایی در عراق نخواهند داشت/ هشدار به سفارتخانه ها نسبت به مداخله در روند تشکیل دولت

مقتدی صدر: عراق، عراق مرجعیت و حکیمان بوده و از نظرات آنها بهره خواهیم برد. دولت و احزاب نباید بر اموال و ثروت‌های عراق سیطره یابند و این اموال و ثروت‌ها برای ملت عراق است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، مقتدی صدر رهبر جریان صدر با توجه به نتایج اولیه انتخابات عراق که بر پیشتازی صدریون تاکید دارد طی سخنانی خطاب به ملت عراق واکنش نشان داد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در سخنرانی با اشاره به پیروزی نامزدهای وابسته به این جریان، بر مبارزه با فساد تاکید کرد. وی در این سخنرانی گفت: از امروز دیگر فساد و فاسدین هیچ جایگاهی در عراق نخواهند داشت.

رهبر جریان صدر خطاب به ملت عراق افزود: ای ملت عراق، امروز روز شما است که طی آن اصلاحات به پیروزی رسیده است. امروز روز عراق، عزم و ثبات است .مقتدی صدر در هشداری به کشورهای خارجی در باره مداخله در عراق افزود: از تمامی سفارتخانه‌ها می‌خواهیم که در امور عراق و تشکیل دولت مداخله نکنند.  وی همچنین گفت: سلاح باید در دستان دولت باشد و نباید خارج از این چارچوب استفاده شود.

رهبر جریان صدر گفت: عراق، عراق مرجعیت و حکیمان بوده و از نظرات آنها بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: دولت و احزاب نباید بر اموال و ثروت‌های عراق سیطره یابند و این اموال و ثروت‌ها برای ملت عراق است.

وی با اشاره به این موضوع که تلاش خواهد شد تا ارزش دینار افزایش یابد، گفت:  فاسدان هر کجا که باشند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت و در صورت نیاز، فساد را با خون خود از بین خواهیم برد

.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، فعلا جریان صدر با بیشترین اقبال از سوی رای دهندگان عراقی روبرو شده است اما توزیع آرا میان جریان های مختلف تاکیدی است بر اینکه دولت آینده یک دولت ائتلافی خواهد بود.

نکته دیگری که از نتایج حاصله تاکنون می توان استنباط کرد آن است که جریان ها نزدیک به که امکان تشکیل دولت ائتلافی توسط آنها بالا است، همگی از ادامه اشغال کشور توسط امریکا ناراضی بودن و اصرار بر خروج امریکا دارند. به نظر می رسد همین نکته می تواند در سرعت بخشی به روند تشکیل دولت موثر باشد.

 

نظر شما