شناسهٔ خبر: 67806654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چرا بخش ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهد ترامپ پیروز انتخابات آمریکا شود؟

صاحب‌خبر -

شفقنا-به نوشته بلومبرگ، بخش ارزهای دیجیتال امیدوار است که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده منجر به پیروزی رئیس جمهوری شود که در مورد دارایی‌های دیجیتال انعطاف‌پذیرتر است و به نبردهای طولانی با تنظیم‌گران وال استریت( بازارهای مالی ایالات متحده ) با آن پایان می‌دهد.

به گزارش شفقنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین به بخش ارزهای دیجیتال که ارزش آن به 2.5 تریلیون دلار رسیده است، تمایل و نظر مثبتی دارد و حتی حامیان خود را به یک کمپین جمع‌آوری سرمایه با تمرکز بر بیت کوین در 27 جولای دعوت کرد.

اگرچه نامزد جمهوری خواه در زمان ریاست جمهوری خود از رمزارزها انتقاد می‌کرد اما اظهارات اخیر او مثبت‌تر بود و حقوقدانان انتظار دارند که در صورت پیروزی ترامپ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از پیگیری تهاجمی حوزه دارایی‌های دیجیتال دست بردارد.

تنظیم مجدد

«مایکل سلیگ»، یکی از شرکای شرکت حقوقی Wilkie Farr & Gallagher گفت: «دولت ترامپ احتمالاً به دنبال بازنگری و تنظیم مجدد سیاست‌های نظارتی ارزهای دیجیتال در کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواهد بود و به اقدامات و تحقیقات جاری دولت بایدن پایان خواهد داد.

در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحقیقات خود را در این بخش، به ویژه پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال NTX در سال 2022، تشدید کرده است.

این کمیسیون ده‌ها پرونده در مورد ارزهای رمزپایه تشکیل داده است و اغلب صرافی‌ها و دلال‌ها را به عدم ثبت نام صحیح به موجب قانون اوراق بهادار متهم می‌کند.

«گری جنسلر،» رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مدعی است بیشتر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و بنابراین باید در کمیسیون ثبت شوند اما بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال استدلال می‌کنند که توکن‌های آنها اوراق بهادار نیستند یا می‌گویند که الزامات ثبت نام مشخص نیست.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برخی از پرونده‌ها را حل و فصل کرده است اما پرونده‌های حقوقی مربوط به شرکت هایی مانند Kraken، Coinbase و Binance هنوز در دادگاه مطرح است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار برخی از تحقیقات خود، از جمله تحقیق مربوط به اتریوم و دیگری مربوط به BUSD با نام تجاری Binance که توسط Paxos مستقر در نیویورک صادر شده بود، بسته است.

نتایج متنوع ب دست آمده این سوال را که آیا توکن‌ها اوراق بهادار هستند یا نه باز گذاشته است، و شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه شرکت ریپل لابس و مدیران آن می‌تواند به حل این موضوع کمک کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار معتقد است که شرکت ریپل از طریق فروش سکه‌های XPR اقدام به ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده کرد و در نتیجه آن چیزی بیش از 1.3 میلیارد دلار جمع‌آوری کرد که بسیاری آن را یک شکست برای این کمیسیون می‌دانستند. یک قاضی فدرال در جولای گذشته حکم داد که فروش ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران خرد در صرافی‌ها به منزله قراردادهای سرمایه‌گذاری نیست.

بلومبرگ به نقل از برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل شرکت ریپل اعلام کرد که انتظار دارد «بسیار زود» به راه حلی دست یابد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار این شکایت را در سال 2020، در حالی که ترامپ هنوز بر سر کار بود، ارائه کرد و جزئیات خاصی در مورد دیدگاه‌های خود در مورد تنظیم ارزهای دیجیتال ارائه نکرد، اما بسیاری از وکلا و مدیران صنعت گفتند که در صورت انتخاب مجدد او انتظار فعالیت اجرایی کمتری داشتند.

بلومبرگ به نقل از «امیلی مایرز»، مشاور کل شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Electric Capital، گفت که پرونده‌های اجرایی اوراق بهادار معمولاً  «غیرسیاسی» هستند و در نتیجه تغییرات سیاسی جابجایی کارکنان به ندرت اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هر گونه پرونده در حال انجام، به ویژه مواردی که قبلاً در دادگاه فدرال مورد بحث قرار گرفته اند، بعید است که لغو شوند.

متن این خبر در بلومبرگ

نظر شما