شناسهٔ خبر: 50093230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جریان صدر، پیشتاز انتخابات عراق

رسانه‌های خبری از پیشتازی جریان صدر در انتخابات پارلمانی عراق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین اعلام کرد صدری‌های عراق به رهبری «مقتدی صدر» هم اکنون پیشتاز در انتخابات هستند خبرنگار این شبکه اعلام کرد فراکسیون صدری‌های عراق از پیشتازی در انتخابات پارلمانی پس از کسب ۷۳ کرسی خبر داد.

نتایج اولیه همچنین نشانگر کسب ۶۱ کزسی از سوی احزاب کرد در این کشور است.

همچنین پایگاه خبری دویچه وله گزارش داد جریان صدر عراق گفته است در انتخابات اخیر پیشتاز است و یک مسئول رسانه‌ای در این جریان عدد تقریبی کرسی‌هایی را که این جریان به دست آورده، ۷۳ کرسی عنوان کرد. همچنین یک مقام در کمیسیون انتخابات عراق نیز که نخواست نامش فاش شود، گفت جریان صدر طبق نتایج اولیه پیشتاز است.

بر اساس گزارشها، جریان صدر موفق شده بر اساس نتایج اولیه. غیر رسمی انتخابات ۷۳ کرسی را بدست آورد. این در حالی است که ائتلاف عزم به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان نیز با کسب جایگاه دوم، ۴۱ کرسی را بدست آورده است. دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» نیز به حسب همین نتایج اولیه ۳۷ کرسی را کسب کرده است. حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» نیز موفق به کسب ۳۲ کرسی شده و ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» ۱۴ کرسی را کسب کرده است.

برخی دیگر از جریان‌ها و نامزد‌های دیگر نیز طبق آمار غیر رسمی چنین نتایجی را کسب کردند: نامزد‌های مستقل ۲۰ کرسی، اتحاد ملی ۱۷ کرسی، آستان عباسی (العتبه العباسیه) ۶ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، ریان الکلدانی ۵ کرسی، نیرو‌های دولت (قوی الدوله) ۴ کرسی، تصمصم ۳ کرسی و حقوق ۱ کرسی.

پیشتر کمیساریای عالی انتخابات عراق با انتشار نموداری رسمی اعلام کرد با خواندن آرای ۹۴ درصد از صندوق‌های اخذ رأی مشخص شد که حجم مشارکت مردم در انتخابات ۴۱ درصد بوده است.

بغداد با ۶۱ درصد، بیشترین مشارکت مردمی را در انتخابات از آن خود کرد و سلیمانیه با ۳۷ درصد کمترین میزان مشارکت مردمی را در انتخابات داشت.

انتهای پیام/

نظر شما