شناسهٔ خبر: 50087911 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۱۸۰۰ واحدی شاخص؛

بورس صعودی شد؛ اما لرزان/ ۵۵.۵ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام

شاخص کل بورس امروز برخلاف روز گذشته صعودی شد و با رشد ۱۸۶۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد ایستاد؛ ارزش معاملات نیز با ثبت یک رکورد از ۵۵.۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در دو روز نخست هفته جاری نزولی بود که امروز تغییر جهت داد و صعودی شد، اما در ادامه معاملات مجددا با فشار عرضه و کاهش تقاضا دوباره به سمت منفی حرکت کرد.

معاملات امروز با گرایش مثبت و افزایش قیمت نمادها آغاز شد، اما در نیمه دوم معاملات و در حالی که شاخص کل بورس به رشد بیش از ۵ هزار واحدی دست یافته بود، فشار فروش بیشتر و نقشه بازار با افت قیمت‌ها قرمز رنگ شد؛ شاخص بورس در نهایت به رشد ۱۸۰۰ واحد بسنده کرد، اما شاخص هم وزن را منفی کرد.

امروز از ۳۴۳ نماد معامله شده در بورس، قیمت پایانی ۱۲۷ سهم مثبت و ۲۰۸ سهم منفی شد. در فرابورس هم اما از ۱۴۲ نماد معامله شده، قیمت ۶۴ سهم مثبت و ۷۷ سهم منفی بود.

 

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۹۷۸ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالیکت ۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۵۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۴۶۴۷ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۳۳۹ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز جاری با ۱۸۶۹ واحد افزایش به ارتفاع یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۸۰ واحد رسید اما شاخص هم وزن منفی بود و با ۹۲۶ واحد افت، عدد ۴۱۳ هزار و ۷۶۰ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس تهران با انجام ۵۶۳ هزار معامله مالکیت بیش از ۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست کردند که ارزش آن بالغ بر ۵۰۹۹ میلیارد تومان شد.

نمادهای پتروشیمی پردیس، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری، سرمایه گذاری ‌غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.

 

شاخص کل فرابورس امروز با ۵۱ واحد رشد به ۲۰ هزار و ۸۳۴ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از ۳ میلیارد و ۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۴۱۴ هزار معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و پالایش نفت لاوان با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نمادهای صنعتی مینو، فرابورس ایران، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند. 

 
انتهای پیام
 

نظر شما