شناسهٔ خبر: 50086121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات امروز با یک ‌هزار و ۸۶۹ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 18 مهر) سومین روز کاری بورس در جاری با رشد 5363 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 460 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات امروز با یک ‌هزار و ۸۶۹ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۲۶ واحد کاهش به ۴۱۳ هزار و ۷۶۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۸۴ واحد افت به ۲۶۱ هزار و ۲۸ واحد رسید. شاخص بازار اول سه ‌هزار و ۱۱ واحد رشد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۳۳۶ واحد کاهش داشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای نوری، وغدیر، پارسانف شپدیس، فولاد، فملی، شستا به ترتیب با 490، 465، 393، 391، 364، 248، 212 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای كيمياتك - آريان كيميا تك، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، بركت - گروه دارويي بركت، كدما - معدني‌ دماوند، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵۷۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۴۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۹۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۹۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۵۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۲۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۱۸ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۲۰۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۸۵۷ واحد،  پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۴۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۲۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۹ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۷۱ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۶۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

امروز نماد آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و معدنی دماوند (کدما) و در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند و در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 18 مهر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۴۲۰ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۸۲ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۰۱ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد به رقم ۳۶۳ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۵۸۹۷ واحدی، عدد ۴۱۴ هزار و ۶۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۲۰ واحدی به رقم ۲۶۱ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۹۵۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۵۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۲۸۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۸۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۹۶۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۸۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، همراه، شپدیس، شستا و رمپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاپیکو، پارسان و شبریز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فپنتا(سپنتا) با ۴.۹۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سبجنو، نمرینو، غپاک و تکشا بود. همچنین نماد معاملاتی سخزر(سیمان‌ خزر) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسکرد، ساربیل، بکاب و حپترو قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۸۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۷ هزار و ۷۲۲  نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما