شناسهٔ خبر: 50078895 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس هیات امنای ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

دیه زندانیان حوادث کارگاهی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است/ کمک به مددجویانی که بدهی میلیاردی دارند

رییس هیات امنای ستاد دیه کشور از کاهش آمار مددجویان حوادث کارگاهی به یک سوم طی دو سال اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

"اسدالله جولایی" رییس هیات امنای ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عدم کمک به برخی از بدهکاران مالی توسط ستاد دیه که در زندان هستند، گفت: یک سری از محکومان مالی با استفاده از مرخصی‌هایی که در زندان به آن‌ها داده شده، می‌توانند برای رضایت یا پرداخت بدهی اقدام کنند. در حال حاضر نیز میزان کمک به افرادی که به دلیل بدهکاری مالی در زندان هستند تا رقم‌های میلیاردی و به حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ابتدای کار هستیم و تلاش می‌کنیم برای افرادی که میزان بدهی‌شان رقم‌های سنگین و بالایی است و برایشان تاخیر خورده است رضایت گرفته و با کمک ستاد دیه بتوانیم این افراد را آزاد کنیم.

رییس هیات امنای ستاد دیده کشور همچنین درباره حوادث کارگاهی گفت: در حال حاضر ۲۷ مددجو در کل کشور به دلیل حوادث کارگاهی در زندان هستند، البته رقم بدهی این افراد به دلیل اینکه باید دیه بپردازند بالاست و معمولا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است.

به گفته جولایی در دو سال اخیر آمار مددجویان حوادث کارگاهی به یک سوم رسیده است، یعنی از ۹۰ مددجو به ۲۷ مددجو رسیده‌ایم که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

جولایی با اشاره به آمار جرائم زندانیان غیرعمد تصریح کرد: در مجموع در کل کشور ۱۰ هزار و ۶۸۰ مددجوی غیرعمد در کشور داریم که با بررسی‌هایی که انجام شده است از این تعداد ۴ هزار و ۶۷۳ نفر مشمول کمک هستند. پرونده این افراد در دست اقدام است و برای آزادی آنان در حال تلاش هستیم.

وی ادامه داد: تهران با ۹۹۹ زندانی غیرعمد و اصفهان با ۹۹۵ محبوس بیشترین زندانی جرائم غیرعمد را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۶ محبوس و هرمزگان با ۴۶ مددجو کمترین جمعیت زندانی را دارند.

رییس هیات امنای ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه نخست سال نیز ۳ هزار و ۶۸۹ نفر آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۴۷ نفر زن بوده‌اند. میزان بدهی این افراد نیز حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است. ۴۳۳ پرونده نیز با صلح و سازش بدون اینکه رقمی پرداخت شود به نتیجه رسیده است. ۳ هزار و ۵۸۰ بدهکار مالی و ۱۰۹ نفر نیز که بدهی مالی داشتند در این مدت آزاد شده‌اند.

نظر شما