شناسهٔ خبر: 50070184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ناو هواپیمابر اتمی کارل وینسون آمریکا عازم اقیانوس هند شد

رسانه‌ها از اعزام ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا به اقیانوس هند برای مشارکت در یک رزمایش بزرگ چهارجانبه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رسانه‌های هندی روز یکشنبه از اعزام ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا به اقیانوس هند برای مشارکت در یک رزمایش چهارجانبه خبر دادند.

به نوشته روزنامه هندی «فایننشل اکسپرس» ناو هواپیمابر اتمی «کارل وینسون» جهت شرکت در رزمایش «مالابار» که از ۱۲ تا ۱۵ اکتبر با حضور کشورهای هند، ژاپن، استرالیا و آمریکا برگزار می‌شود وارد اقیانوس هند می‌شود. منطقه اصلی برگزاری این رزمایش خلیج بنگال است. این رزمایش شامل چند مرحله از جمله نبرد فرضی ناوهای حاضر با همدیگر و مشارکت جنگنده‌های هند خواهد بود.

آمریکا علاوه بر این ناو هواپیمابر، شماری از ناوهای موشک انداز مختلف را عازم این رزمایش بزرگ می‌کند. ارتش هند علاوه رزمناوهای خود، یک فروند زیر دریایی و ناوگانی از هواپیماهای ضد زیر دریایی خود را عازم این رزمایش می‌کند. ژاپن نیز اعلام کرده که ناو بالگرد نشین «جی اس کاگا» و رزمناو «موراسم» را عازم این رزمایش خواهد کرد.

سخنگوی نیروی دریایی هند گفته است که تمرکز اصلی این رزمایش نبرد با زیر دریایی و استفاده از سلاح‌های پیشرفته در این رزمایش با مشارکت نظامیان است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما