شناسهٔ خبر: 50068726 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اطلاعیه فرودگاه امام خمینی(ره)؛

علت اختلال در پذیرش مسافر پروازهای بامداد ۱۸ مهر چه بود؟

تهران- ایرنا- روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای درمورد قطعی شبکه در فرودگاه امام خمینی که از بامداد ۱۸ مهرماه مسافران پروازهای خروجی را زمین‌گیر کرد، توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در پی بروز اختلال در ارتباط بین المللی یکی از سوییچ‌های شرکت مخابرات، ارتباط شبکه SITA دچار اختلال شد که این رویداد منجر به بروز مشکل در فرآیند پذیرش مسافر توسط شرکت‌های هواپیمایی کاربر این شبکه شد.

در اطلاعیه روابط عمومی فرودگاه امام خمینی آمده است: همزمان با آغاز بررسی و رفع ایراد این ارتباط، فرآیند پذیرش مسافر توسط شرکت‌های هواپیمایی از طریق راه ثانویه فعال شد.

این اطلاعیه می افزاید: شرکت های هواپیمایی امارات و قطر باتوجه به دستورالعمل های داخلی خود از شبکه اینترنت بین الملل استفاده و اقدام به پذیرش مسافر کردند؛ اما طبق دستورالعمل شرکت هواپیمایی ترکیش، مسافرین این شرکت بصورت دستی پذیرش شده که این نوع پذیرش باتوجه به محدودیت های موجود برای مسافرین ترانزیتی موجب از دست دادن پروازهای دوم شد.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین باتوجه به اختلالات رخ داده، خدمه پرواز هواپیمایی ترکیش دچار محدودیت پروازی شده و با هماهنگی های انجام شده تا زمان ورود خدمه پروازی جایگزین مسافرین به هتل فرودگاهی انتقال پیدا کردند.

فرودگاه امام خمینی در این اطلاعیه آورده است: همزمان با آغاز پذیرش مسافر از طریق راه ثانویه، فرآیند رفع ایراد ارتباطی شبکه سیتا توسط شرکت مخابرات و همچنین شرکت سیتا در دست اقدام قرار گرفت تا هرچه سریعتر اتصال به شبکه سیتا بطور کامل محقق شود.

به گزارش ایرنا؛ قطعی سیستم شبکه فرودگاه امام خمینی از صبح امروز پروازهای خروجی و ترانزیتی را با مشکل پذیرش مسافران مواجه کرد و بسیاری از مسافرانی که از شب گذشته برای پرواز به مقاصد خارجی به فرودگاه امام رفته‌اند تا در فرودگاه امام خمینی زمین‌گیر شده‌اند.

پروازهای خارجی امروز با تاخیر بیش از ۸ ساعت مواجه شده و امکان انجام پرواز به دلیل گذشتن ۸ساعت از زمان اعلامی تا زمان بروز شدن سیستم پذیرش وجود نداشت.

براساس ویدیویی که برخی مسافران پرواز ترکیش ایرلاین ارسال کرده‌اند مسافرانی که از ساعت ۹ شب گذشته به فرودگاه امام رفته بودند و برای پرواز ساعت ۶ صبح وارد هواپیما شدند تا ظهر امروز در داخل هواپیما مانده‌اندو اجازه خروج هم ندارند.

نظر شما