شناسهٔ خبر: 50060313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار صدر اعظم آلمان با نفتالی بنت در اراضی اشغالی/ مرکل: هفته‌های پیش رو زمان تعیین کننده‌ای برای توافق هسته‌ای است

آنگلا مرکل امروز یکشنبه در دیدار با نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی، درباره مسائل دو جانبه و توافق هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز (یکشنبه) برای آخرین بار قبل از برکناری از سمت خود به فلسطین اشغالی رفت و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

مرکل روز یکشنبه با نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی دیدارکرد و درباره مسائل دو جانبه و توافق هسته ای ایران به بحث و  گفتگو پرداختند.

صدر اعظم آلمان امروز یکشنبه در دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر تعهد آلمان به حفظ امنیت این رژیم تأکید کرد.

مرکل با اشاره به اینکه روابط رژیم صهیونیستی و آلمان در دوران صدراعظمی او تقویت شده است، گفت: «من می‌خواهم از این فرصت برای تاکید بر این موضوع استفاده کنم که  امنیت اسرائیل همیشه از اهمیت زیادی برای دولت آلمان برخوردار است.»

نفتالی بنت نیز در پاسخ از مرکل به عنوان «دوست عزیز اسرائیل» نام برد و بابت حمایت‌های برلین تشکر کرد.

صدر اعظم آلمان نیز مدعی شد: هر روزی که می‌گذرد و تهران به کنش‌های مقدماتی آمریکا واکنش نشان نمی‌دهد منجر به این خواهد شد که ایران اورانیوم بیشتری غنی سازی کند.

آنگلا مرکل که در آینده نزدیک از سمت خود به عنوان صدر اعظم آلمان کنار می‌رود در سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین مسئولیت دارند تا برای سوق دادن ایران به سمت بازگشت به میز مذاکرات کمک کنند.

او گفت: من همچنین در اینجا مسئولیتی برای روسیه و چین می‌بینم، چون اگر برجام (توافق هسته ای) دیگر آن کاری را انجام ندهد که قرار بود انجام دهد، کار دشوار خواهد شد. بنابر این ما اکنون در هفته‌های بسیار تعیین کننده‌ای برای این توافقنامه قرار داریم.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهاراتی بی اساس را درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار و ادعا کرد: «برنامه هسته‌ای ایران به پیشرفته‌ترین نقطه خود رسیده است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم یک جهش بزرگ به جلو داشته، ادعا کرد: «جهان منتظر آغاز مذاکرات است، اما ایرانیان مذاکرات را به تاخیر می‌اندازند.»

بنت در انتها به مرکل گفت: «ما از دوستی مستمر شما و تعهد شما به اسرائیل قدردانی می‌کنیم. روابط اسرائیل و آلمان قوی بود، اما در دوران تصدی شما، این روابط بیشتر از قبل قوی‌تر شد. ما انتظار داریم که این روابط را در زمینه تجارت، علم، آموزش، بهداشت و البته امنیت بیشتر تقویت کنیم.»

قابل ذکر است که آلمان بزرگترین شریک تجاری رژیم صهیونیستی در اروپا است.

انتهای پیام/

نظر شما