شناسهٔ خبر: 50059700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش جرایم علیه مسلمانان در آمریکا؛

برداشتن روسری از سر دختر بچه مسلمان در آمریکا

خبرگزاری صداوسیما

معلم مدرسه‌ای در ایالت نیوجرسی آمریکا روسری دختر بچه هفت ساله مسلمان را به زور از سرش برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه جنگ چاپ پاکستان به نقل از خبرگزاری‌ها نوشت،معلم مدرسه‌ای در ایالت نیوجرسی آمریکا روسری «سمیه» دختر بچه هفت ساله مسلمان را به زور از سرش برداشت.

شورای روابط آمریکایی – اسلامی اعلام کرد معلم این دختر خردسال به وی حمله کرده و باعث وحشت او شده بود.

مادر سمیه، این دختر بچه هفت ساله مسلمان گفت:" اکنون باید دخترم را با دنیایی آشنا کنم که همیشه از آن دور نگه داشته شده است. "

بنابر اظهارات وکیل خانوادگی سمیه، وی طبق معمول همه روزه با پوشش اسلامی به مدرسه رفته بود، ولی در آن روز بخصوص معلمش به او دستور داد تا حجابش را بردارد و پس از خودداری این کودک، با اعمال زور اقدام به برداشتن روسری از سر دختربچه کرد.

سال گذشته نیز  یک دختر مسلمان ۱۸ ساله اعلام کرده بود که بعد از شرکت در تجمع «جان سیاهان اهمیت دارد» در شهر میامی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد و در بازداشتگاه به زور روسری از سر او برداشته شد و عکسی بی حجاب از او گرفته شد.

به گفته این دختر مسلمان، دهم ژوئن ۲۰۲۰ در یک تجمع اعتراضی در میامی شرکت کرده بود و پس از بازداشت توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه «میامی دید ترنر گیفورد نایت» نیرو‌های این مرکز حجاب از سر او کشیدند و سپس به او به مدت هفت ساعت اجازه ندادند روسری بگذارد.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی که بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایتی مسلمانان آمریکاست، معمولا یک گزارش سالانه برای مستند کردن موارد جانبداری ضد مسلمانان منتشر می کند، اما این بار به دلیل افزایش موارد تصمیم گرفت تا در میانه سال گزارشی داشته باشد.

در این گزارش که مرداد ماه منتشر شد، چکیده‌ای از ۳۸ مورد از صد‌ها موردی که این شورا ثبت کرده، آمده است. به گفته این گروه، هدف از این گزارش "نگاهی به زندگی روزمره مسلمانان در آمریکاست که همچنان با تهدید مرگبار اسلام هراسی مواجه میشوند. "

در گزارش مذکور، افزایش جرایم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان در پی درگیری اسرائیل و فلسطین در ماه مه به ثبت رسید. این گروه همچنین به افزایش حوادث علیه مساجد شامل تخریب و حمله فیزیکی اشاره کرد. براساس این گزارش، قلدری علیه محصلان مسلمان همچنان رو به افزایش است و برای نمونه به حادثه‌ای اشاره شده که در آن یک کودک مسلمان از طرف آموزگارش، "تروریست" خطاب شد.

نهاد اواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی – اسلامی موسوم به کِر (CAIR) گفت: اسلام هراسی نباید امری عادی باشد. میتوانم به شما بگویم که مسلمانان زیادی در سراسر این کشور و سراسر جهان، آن‌هایی که به عنوان اقلیت زندگی میکنند، احساس میکنند که اسلام هراسی بخشی از زندگی نرمال است. نباید اینطور باشد و ما نباید آن را بپذیریم.

او تاکید کرد: اسلام هراسی نه فقط برای مسلمانان بلکه برای تمام جوامع ما و صلح جوامع ما یک خطر و تهدید به شمار میرود.

نظر شما