شناسهٔ خبر: 50059206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سختی کار پستچی‌ها در آذربایجان شرقی

هر پستچی در آذربایجان شرقی به طور متوسط روزانه ۱۵۰ مرسوله را جابجا می کند که شرایط کاری دشواری را برای آنان رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، روزانه ۴۰ حدود  هزار مرسوله پستی داخلی و خارجی در استان جابجا می شود و یک میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به نحوی با پستچی ها در ارتباط هستند. این حجم از فعالیت موجب شده تا نامه رسان ها یا همان پستچی ها شرایط کاری دشواری را داشته باشند چرا که آذربایجان شرقی تنها ۲۱۰ نامه رسان دارد و اغلب این نامه رسان ها با موتور سیکلت فعالیت می کنند که با شروع سرمای شدید آذربایجان کار آنان سخت تر نیز می شود.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی  در همین زمینه گفت: در دو سال اخیر و با وجود همه سختی هاو استرس های ناشی از کرونا نامه رسان ها به فعالیت خود ادامه داده اند و از همه مرسوله های جابجا شده در استان تنها حدود دو درصد به علت اشتباه نوشته شدن آدرس ها یا نقل مکان کردن صاحب نامه برگشتی بوده است.  

محمد پوربزرگ ادامه می دهد: در دوران کرونا علی رغم تعطیلی بسیاری از مراکز خدمات رسان یک روز تعطیل نداشتیم و۴۰درصد همکاران پست مبتلا به کرونا شدند.  

وی ادامه داد: به طور متوسط هر نامه رسان ۱۵۰ مرسوله را روزانه توزیع می کند و از مسئولان خواستاریم تا طرح سختی کار همکاران نامه رسان را پی گیری کنند تا در مجلس معطل نماند و مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد.  

این مسئول خاطر نشان کرد: علاوه بر داخل کشوربا کشورهای خارجی از جمله آلمان، استرالیا، انگلیس و کانادا مبادله نامه و مرسوله پستی داریم و می توان ظرفیت مبادله بسته های پستی را تا ۱۹۲ کشوری که شرکت پست جمهوری اسلانی ایران با آنها مبادلات پستی دارد افزایش دهیم.

نظر شما