شناسهٔ خبر: 50058848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلویزیون رژیم صهیونیستی: طرح آمریکا برای انتقال گاز اسرائیل به لبنان از مصر

سپیده حسینی

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا طرحی را برای تامین گاز لبنان با انتقال گاز اسرائیل از طریق مصر تدوین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یهود یعاری، تحلیلگر مسایل عربی این شبکه اظهار کرد: پشت این طرح که هدف از آن "کمک به لبنان برای پشت سر گذاشتن بحران انرژی موجود است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است و در این طرح گاز از میدان لیفتان اسرائیل استخراج شده و به مصر صادر می‌شود.

این تحلیلگر مسائل عربی گفت: دولت بایدن با هدف اجرای این طرح، تحریم‌هایی را که بر دولت بشار اسد در سوریه اعمال کرده، دور خواهد زد.

یعاری در ادامه با تمسخر این طرح گفت: گاز اسرائیل به عنوان "گاز مصر" به لبنان ارائه خواهد شد، همه این واقعیت را می‌دانند اما به جز یکی دو افشاگری در مطبوعات تخصصی انرژی، هیچ کسی آشکارا درباره آن صحبت نمی‌کند و همه مردم به دلیل هزینه بالای حق اشتراک این مطبوعات به آنها دسترسی ندارند.

این چهره اسرائیلی در ادامه گفت: در صورت اجرای طرح آمریکا، گاز اسرائیل از سیناء عبور خواهد کرد و از طریق لوله‌های گاز عربی واقع در جنوب شهر طابای مصر به دریای سرخ و سپس اردن و از آنجا سوریه منتقل شده و در نهایت وارد لبنان می‌شود.

او ادامه داد: تامین گاز لبنان از گاز تولیدی مصر غیرممکن است زیرا تنها خطوط لوله موجود در سیناء برای انتقال گاز تولیدی میدان لیفتان اسرائیل به مصر استفاده می‌شود و این یعنی  مصر راهی ندارد جز اینکه گاز خریداری شده از اسرائیل را به لبنان فروخته و آن را از طریق لوله‌های گاز عربی از طابا به اردن، سپس سوریه و از آنجا به لبنان منتقل کند.

انتهای پیام

نظر شما