شناسهٔ خبر: 50052736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خطیب مسجد الاقصی:

"نیایش خاموش" از خطرناکترین اقدامات رژیم اسرائیل است

حوزه/ شیخ عکرمه صبری برگزاری "نیایش خاموش" توسط یهودیان در صحن های مسجد الاقصی را تصمیمی خطرناک دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی، برگزاری "نیایش خاموش" توسط یهودیان در صحن های مسجد الاقصی را تصمیمی خطرناک دانست و گفت: این تصمیم باعث قانونی شدن برگزاری مراسم یهودی در مسجد الاقصی و یورش صهونیست ها به این مکان می شود.

وی افزود: "نیایش خاموش" تصمیم جدید اسرائیل برای تحمیل کنترل کامل بر صحن های مسجد الاقصی و اجرای سیاست تقسیم بندی زمانی در مسجد است.

شیخ صبری این اقدام را تجاوز علیه مسجد الاقصی و تمامی مسلمانان جهان دانست و اشاره کرد: این تصمیمی باطل بوده و از سوی دادگاهی بی ربط صادر شده است.

خطیب مسجد الاقصی با اشاره به اینکه فعالیت های صهیونیستی از ماه گذشته برای به دست گرفتن کنترل مسجد الاقصی آغاز شده، گفت: یهودیان مراسم "عید بخشش" برگزار کرده و دستاورد هایی که پیشتر به آن دست یافته بودند را تحقق بخشیدند.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل از غفلت کشور ها و ملت های عربی و اسلامی برای تسلط بر مسجد الاقصی سوء استفاده کرده است، لذا ملت های عربی و اسلامی باید به حکام خود فشار بیاورند تا علیه اشغالگران جنبش رسمی سیاسی راه بیاندازند و مانع اقدامات خصمانه اسرائیل شوند.

شیخ صبری در پایان بیان داشت: عدم مقابله با تجاوز جدید اسرائیل به مسجد الاقصی با عنوان "نیایش خاموش"، رژیم صهیونیستی را به انجام اقدامات خصمانه جدید و تبدیل نیایش خاموش به نیایش آشکار و افزایش یورش به مسجد الاقصی ترغیب می کند.

* منظور از "نیایش خاموش" حضور یهودیان در مسجد الاقصی و اجرای مراسم (نیایش) یهودی با حالت سکوت و بدون صدا است.

نظر شما