شناسهٔ خبر: 50047983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش 80 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در مرزهای کردستان

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان از افزایش 80 تا 100 درصد کشفیات در نوار مرزی استان خبرداد و گفت: از ابتدای سال تا کنون 11 طرح سراسری استانی در حوزه مقابله با قاچاق را اجرا کردیم.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد سپهری، امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا ما هم بتوانیم اقدامات و فعالیت‌های مرزبانی را تشریح کنیم تا مردم بیشتر با فعالیت‌های مرزبانی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی در فرماندهی مرزبانی با عنوان «مرزبان هوشمند، امنیت پایدار» برگزار شده است، افزود: تجلیل و قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران یکی از فعالیت‌های شاخص مرزبانی در این هفته است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان با اشاره به اینکه حضور مرزبانان باعث شده تا امروز مردم ما در امنیت و آرامش زندگی کنند، بیان کرد: در این هفته تلاش داریم تا بیشتر در خدمت مردم و خانواده‌های کارکنان باشیم.

وی ادامه داد: حساس‌ترین بخش فعالیت نیروی انتظامی را رسانه‌های گروهی انجام می‌دهند چراکه با اطلاع‌رسانی خود نقش بسزایی در تبیین اهداف و معرفی فعالیت‌های مرزبانی دارند.

سپهری اظهار کرد: در این راستا رسانه‌ها هرگونه اطلاعات و راهکارهایی برای انجام بهتر ماموریت‌های مرزبانی دارند، را می‌توانند ارائه کنند و ما هم از این نظرات استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: فرماندهی مرزبانی استان کردستان در ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در قالب ۲ هنگ مرزی و ۱۴۰ مقر مرزی اجرای ماموریت می‌کند و وظیفه برقراری نظم و امنیت در مرزهای استان را برعهده دارد.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان به عملکرد موفق مرزبانی در شش ماه ابتدای سال جاری در نوار مرزی اشاره کرد و گفت: در اکثر ماموریت‌های خود افزایش کشف قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

وی از افزایش 80 تا 100 درصد کشفیات در نوار مرزی استان خبرداد و گفت: از ابتدای سال تا کنون 11 طرح سراسری استانی در حوزه مقابله با قاچاق را اجرا کردیم.

سپهری ارزش ریالی کشفیات در شش ماه گذشته را ۷۵۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی به ماموریت مقابله با خروج احشام از مرزهای کشور اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان ما ضربه زدن به نظام بوده که در چند سال اخیر سمت و سوی دشمنان به سمت فعالیت‌های اقتصادی کشیده شده است چراکه قاچاق احشام مستقیم با سفره مرتبط است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان در شش ماه گذشته پنج هزار و 222 رأس انواع احشام کشف شد و در این زمینه 482 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

وی بر ایستادگی مرزبانی برای حفظ امنیت مردم و مقابله با قاچاق گفت: در این ۶ ماه یک هزار و ۶۴۰ پرونده قاچاق تشکیل و ۴۸۲ قاچاقچی دستگیر شدند که شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در زمینه دستگیری هستیم.

سرپرست مرزبانی کردستان با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۲۵۰ گشت و کمین مرزی اجرا کردیم، یادآورشد: یکی از شاخصه‌های امنیت پایدار مشارکت مردم است که مرزبانی در راستای این مشارکت حرکت می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما