شناسهٔ خبر: 50043624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

خودروهای ژاپنی عموماً در بخش حراج خودروهای گران‌قیمت یا خودروهای در حال تولید جذاب برای کلکسیونرها ضعیف ظاهر می‌شوند. در اینجا چند مثال وجود دارد که خلاف این امر را ثابت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،‌ خودروهای ژاپنی آثار خود را در فیلم‌ها و جاده‌های آمریکا برجسته کرده‌اند و مواردی همچون اطمینان، سرعت، قیمت مقرون به صرفه، کارآمدی ماندگار و در برخی موارد طراحی شیک و ماندگار را ارائه می‌دهند.

اگرچه خودروسازان ژاپن هنوز در تلاش برای رساندن قیمت خودروهای خود به فراری، لامبورگینی، آلفارومئو و بوگاتی هستند اما سرانجام پای این خودروها به حراج باز شده است. به عنوان مثال، نیسان GT-R از نظر عملکرد خودرو نسبت به فاکتورهای قیمت یک قیمت نسبی را ارائه می‌دهد چرا که می‌تواند تقریباً هر رکوردی را که توسط فراری یا لامبورگینی ثبت شده است را ارتقا دهد.

نیسان اسکای لاین ۲۰۰۰GT مدل ۱۹۷۳ همیشه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای خودروسازی ژاپن شناخته می‌شود اما از آن جا که این خودرو به ایالات متحده عرضه نشد، اکنون به طور قابل توجه‌ای ارزشمندتر شده و مورد توجه کلکسیونرهای سراسر جهان قرار گرفته است. تصور می‌شود که نیسان تنها ۱۹۷ دستگاه از این مدل کلاسیک را به فروش رسانده است و این شرکت خودروها را صرفاً برای به کار گیری موتورهای باقی مانده از مدل قبلی خود یعنی موتور ۲ لیتری شش سیلندر خطی S۲۰ ساخته است.

نیسان فیرلیدی Z۴۳۲ مدل ۱۹۷۰ نیز تنها در ۴۲۰ نمونه ساخته شد که تمامی آن‌ها در ژاپن یعنی جایی که مردم احترام زیادی برای این خودروها قائل هستند و کم‌تر در حراجی‌ها ظاهر می‌شوند، فروخته شده است. نیسان فیرلیدی Z۴۳۲R نسخه مسابقه‌ای و کمیاب این خودرو بود و تصور می‌شود که تنها ۳۰ تا ۵۰ عدد از این خودرو تولید شده باشد که آن را به مطلوب‌ترین خودرو نیسان Z برای کلکسیونرها تبدیل کرده است.

یک هموگلوژی ویژه از این خودرو در حراجی بهترین میراث توکیو به حراج گذاشته شد و بیش از ۸۰۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

تویوتا ۲۰۰۰GT SCCA مدل ۱۹۶۸ تولید شده توسط شرکت شلبی امریکن دلیل مثبتی بود که نشان دهد ۲۰۰۰GT می‌تواند در یک پیست با خطرناک‌ترین اتومبیل‌های مسابقه ای جهان رقابت کند و اساساً راهی را برای خودروهای ژاپنی آینده در بازارهای بین المللی باز کند. نسخه ۱۹۶۸ مجهز به فرمان راست، با قیمتی هنگفت فروخته شد و به صورت محدود تنها ۳۵۱ دستگاه از آن تولید شد.

پکیج ۲۰۱۲ لکسوس LFA نوربرگرینگ، آخرین فصل از تاریخ یک خودرو منحصر به فرد بود و اولین و تنها ابرخودرو لکسوس محسوب می‌شد. شایان ذکر است که تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو شگفت انگیز ساخته شده و یکی از آن‌ها در حراج ۲۰۱۹ بارت جکسون اسکاتسدیل بیش از ۹۱۸,۰۰۰ دلار فروخته شده است. این خودرو با موتور ۴.۸ لیتری وی شکل ده سیلندر عرضه می‌شد که ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و قادر به رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت بود و سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۳.۷ ثانیه طی می‌کرد.

تویوتا/AAR ایگل MkIII GTP یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های اولیه در تاریخ خودروهای اسپرت ایالات متحده بود و در نهایت مستقیماً از گاراژ خوان مانوئل فانجیو II به حراج گذاشته شد. MKIIIها در ۲۱ مسابقه از ۲۷ مسابقه‌ای که انجام دادند، پیروز شدند و فانجیو قهرمانی IMSA GTP را در ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ را به دست آورد. این اتومبیل به دست دان گورنی ساخته شد و پس از گذراندن پیست، توسط تویوتا به فانجیو داده شد.

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

تویوتا ۲۰۰۰GT مدل ۱۹۶۷ به عنوان رقیبی برای بازار اتومبیل‌های اسپرت به شمار می‌رفت و شهرت خود را در فیلم جیمز باند با نام You Only Live Twice به دست آورد. بسیاری از افراد آن را اولین ابرخودرو ژاپن می‌نامند و به همین دلیل قیمت‌های هنگفتی در حراج برای آن پیشنهاد می‌شود. تویوتا در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ تنها ۳۵۱ دستگاه ۲۰۰۰GT تولید کرد و قیمت هر یک از آن‌ها همچنان صعودی است چرا که تمام معیارهای لازم از جمله نادر بودن، ظرافت و اهمیت تاریخی برای برند تویوتا را برآورده می‌کند. اگرچه احتمال خرید تویوتا ۲۰۰۰GT با قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ وجود داشت اما آن روزها گذشته و هرگز بر نخواهد گشت.

آکورا NSX مدل ۲۰۱۷ نتیجه بازسازی نسخه اولیه NSX بود. خودروسازان این شاهکار برش خورده با کربن را با یک پیشرانه الکتریکی توئین توربوشارژ ۳.۵ لیتری وی شکل شش سیلندر با تولید ۵۷۳ اسب بخار قدرت خلق کردند. بیشینه سرعت ۱۹۱ مایل در ساعت (۳۰۷ کیلومتر در ساعت) آن را به سریع‌ترین خودرو آکورا موجود تا به امروز تبدیل کرد. این خودرو در حراجی بارت جکسون در سال ۲۰۱۶، به عنوان اولین مدل ساخته شده با VIN ۰۰۱ به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار به فروش رسید و بودجه آن صرف امور خیریه شد.

مزدا ۷۶۷B مدل ۱۹۸۹ در شرکت گودینگ اند کمپانی در جزیره آملیا در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد و ۱.۷۵ میلیون دلار فروخته شد. این عدد آن را به گران‌ترین خودرو ژاپنی فروخته شده تا کنون که برای امور خیریه به حراج نرفته و همچنین گران ترین ماشین مسابقه‌ای با موتور دوار تبدیل کرده است. شاسی ۰۰۳، مدل فروخته شده در آملیا، یکی از سه مدل ساخته شده برای فصل مسابقه ۱۹۸۹ بود و مزدا را تبدیل به تنها تولید کننده ژاپنی کرد که در لمانز ۱۹۹۰ برنده شده است.

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

لکسوس LC ۵۰۰ کانورتیبل ۲۰۲۱، با VIN #۱۰۰۰۰۱، به قیمت ۲ میلیون دلار فروخته شد. این اولین خودرو کانورتیبل لکسوس LC ۵۰۰ بود که در سال ۲۰۲۱ ساخته شد و نظر یک کلکسیونر را جلب کرد به طوری که این وسیله نقلیه را در کم‌تر از سه دقیقه پس از برخورد با آن خریداری کرد. یکی از نکات مثبت آن این است که درآمد حاصل از فروش به باشگاه دختران و پسران آمریکا و بنیاد باب وودروف اختصاص یافت.

شگفتی دیگر این است که تویوتا سوپرا ۲۰۲۰، اولین نسخه تولیدی تویوتا سوپرا GR ۲۰۲۰ که توسط آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا تهیه شده بود را اعطا کرد و در حراج بارت جکسون اسکاتسدیل در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۲.۱ میلیون دلار فروخته شد. مجدداً، این خودرو برای امور خیریه فروخته شد و تمام عواید آن به انجمن قلب آمریکا و بنیاد باب وودروف اختصاص یافت. بارت جکسون اولین کسی بود که ۱۵ سال پیش خودروهای VIN #۰۰۱ را برای امور خیریه به حراج گذاشت. 

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

با گران‌قیمت‌ترین خودروهای ژاپنی آشنا شوید +عکس

منبع: خودروبانک

نظر شما