شناسهٔ خبر: 50041529 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین وضعیت حضور تماشاگران برابر کره جنوبی

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت حضور تماشاگران در دیدار با کره جنوبی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ما در تاریخ 21 سپتامبر به فیفا ایمیل زدیم و اعلام کردیم که ما آمادگی داریم برای بازی با کره جنوبی تماشاگر وارد ورزشگاه کنیم و همزمان شرایط حضور آنها را بررسی می‌کنیم چرا که در این برهه از زمان شرایطی که علاوه بر حضور تماشاگران در شرایط عادی باید در نظر گرفته شود بحث مجوزهای وزارت بهداشت هم برای ما ملاک بود. در آن برهه آمار کرونا در کشور بالا بود ولی این را می‌دانستیم که روند واکسیناسیون به خوبی پیش می‌رود و از همین رو پیش بینی کردیم تا زمان بازی اوضاع خوبی شکل بگیرد.

وی افزود: در این مدت رایزنی و نامه‌نگاری با وزارت بهداشت و وزارت ورزش در دست انجام بود تا شرایط حضور تماشاگران فراهم شود و بعد از اینکه ما به فیفا ایمیل زدیم فیفا خواستار مشخص شدن جزئیات آن بود که ما بعد از تایید وزارت بهداشت در خصوص کرونا و یک مقدار مناسب شدن شرایط جامعه این جزئیات را اعلام کردیم. چند روز قبل وزارت بهداشت مجوز را صادر کرد ولی این فقط یک سمت قضیه بود و ما باید جمیع شرایط را بسنجیم و این را هم بگویم هنوز که چیزی قطعی نشده ما استقبال کنندگان زیادی داریم و جلسات زیادی با ارکان مختلف داشتیم تا بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم. امروز یک جلسه طولانی داشتیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون در ادامه گفت: یک نگاه فیفا مباحثی مثل تبعیض نژادی و سایر مسائل است و هنوز هم به ما جواب قطعی داده نشده است به دلیل اینکه در بحث بلیت فروشی که فرمت خاص afc است که آن را برای ما فرستادند و یک سری کارها انجام دادیم و یک مقدار نگران هستیم که تماشاگر به دلیل اینکه تازه پیک کرونا کم شده تقاضا بیشتر از ظرفیت باشد و نتوانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم و نگرانی‌های این چنینی داریم و هنوز هم فیفا جواب قطعی به ما جواب نداده است که حضور تماشاگر مجاز است یا نه. ما کارهای لازم مربوط به خودمان را انجام دادیم.

کامرانی‌فر در مورد حضور تماشاگران توضیح داد: یکی از مسائلی که باید رعایت شود این است که تماشاگران باید هر دو دوز واکسن را زده باشند و از طرفی بحث تست PCR مطرح شد که شدنی نبود چرا که هزینه زیادی روی دست تماشاگر می‌گذارد و این جزئیات در دست بررسی است و داریم روی آن کار می‌کنیم. قطعاً فردا نهایتاً نتیجه قطعی در مورد حضور تماشاگران فردا رسماً اعلام خواهد شد. این را بگویم هر اتفاقی بیافتاد باید بدانیم که هیچ کمکاری از سوی فدراسیون انجام نشده و ما همه پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دادیم و حتی اقدامات را زودتر از موعد مقرر انجام دادیم و هیچ سهل انگاری از سوی فدراسیون نبوده است.

 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ۲۱ سپتامبر نامه را زدیم و زودتر از موعد هم اقدام کردیم. نزدیک به سه هفته زودتر نامه را به فیفا زدیم و سهل انگاری نکرده ایم. حتی هفتم اکتبر هم نامه ای زدیم که تکلیف را تعیین کنند.

کامرانی فر یادآور شد: از یک طرف شرایط داخلی را به سمتی ببریم که تماشاگر را با پروتکل داشته باشیم. از طرف دیگر باید نگاهی به فیفا و کنفدراسیون آسیا داشته باشیم. اینها موضوعات مهمی بود که دوست داشتم به شما (خبرنگاران) بگویم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: یکی از شرایطی که برای این بازی تلاش شد این بود که در کنار وزارت بهداشت باشیم و حتی می خواستیم کادر درمان را به ورزشگاه بیاوریم ولی نشد. فدراسیون فوتبال تلاش کردیم کار خوبی که وزارت ورزش و دولت جدید انجام می دهد را به رخ دنیا بکشیم. شرایط به سمتی می رود که نیاز به مجوزهای خارج از ایران و فیفا و کنفدراسیون آسیا هم داریم. به فیفا گفته بودیم بازی اول (سوریه) بدون تماشاگر باشد و برای بازی های بعد اعلام می کنیم.

کامرانی فر در پاسخ به این سئوال که چرا فیفا جواب نامه را نداده است، گفت: مهم این است که فدراسیون فوتبال درخواستش را داده است.

وی درباره اینکه آیا امکانش وجود دارد در فاصله ۲۴ ساعت امکان بلیت فروشی وجود دارد؟ اظهار کرد: بله سایت باز می شود و بلیت فروشی انجام خواهد شد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره VAR در بازی با کره جنوبی تاکید کرد: برای میزبانی مشکلات زیادی بود. یکی از مسائل این بود که می توانیم VAR داشته باشیم. با چند شرکت تحت نظر فیفا مکاتبه کردیم. می دانیم که AFC با شرکت دیگری قرارداد دارد ولی آن شرکت نمی توانست به ایران بیاید. اگر پروسه زمان بر می شد ممکن بود میزبانی ما دچار ایراد شود. برای همین پیش بینی کردیم که برای بازی های انتخابی هر بازی لازم باشد، VAR و سیستم داریم. ورزشگاه آزادی را با شرکت مورد تایید فیفا تجهیز کردیم که این یک قدم رو به جلو است. پیش بینی کردیم که اگر VAR لازم باشد، آن را داشته باشیم. خوشحالیم که استادیوم تجهیز شد ولی برای بازی ایران با کره جنوبی آفلاین است و VAR نخواهیم داشت. این تاثیری در بازی ندارد.

نظر شما