شناسهٔ خبر: 50037383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بورل: روابط اتحادیه اروپا با ترکیه نسبت به سال گذشته بهبود یافته است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد روابط اتحادیه با ترکیه در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته و آنکارا شریک این اتحادیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه حریت، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روابط این اتحادیه با ترکیه را بهبود یافته توصیف کرد.

وی عنوان کرد: از زمانی که مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به عهده گرفته ام، حدود ۳۰ درصد از وقت خود را صرف «هموارسازی» روابط اتحادیه با ترکیه کرده ام.

بورل در مجمع اقتصاد نوین در مادرید گفت: بار‌ها رابطه ترکیه و اتحادیه تا مرز فروپاشی پیش رفت. تنش‌های زیادی وجود داشت، اما جایی که درگیری وجود دارد، من همچون پل عمل می‌کنم. قصد دارم مسائل را با گفتگو حل کنم.

وی روابط خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را «عالی» خواند و گفت: ترکیه با وجود مشکلات جاری با یونان و دولت قبرس، یک شریک «ضروری» برای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ادامه داد: برخی از من به دلیل طرفداری از ترکیه انتقاد کردند. اما من نه طرفدار ترکیه هستم و نه ضد آن.

اخیرا اختلافات زیادی بین ترکیه و اتحادیه اروپا وجود داشته است. چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل از اقدامات ترکیه در منطقه ترک نشین قبرس، به شدت انتقاد کرده بود. در مقابل، آنکارا نیز مواضع این اتحادیه را یکجانبه خواند. اختلافات اخیر نشان داد که اتحادیه اروپا نگرشی انتقادی به سیاست‌های آنکارا دارد و بسیاری از تصمیمات و اقدامات اردوغان را به چالش می‌کشد.

انتهای پیام/

نظر شما