شناسهٔ خبر: 50032657 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش بینی تندباد و کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شرقی کشور/ افزایش ابر و بارش پراکنده در استان‌های شمالی

سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه و تندباد در استان‌های شمال شرق و شرق کشور و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی خبر داد و برای اواسط هفته جوی پایدار و آسمانی صاف در کشور پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان بارش باران و وزش باد و در مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

امروز و فردا در نواحی شمال شرق کشور کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد و از روز فردا تا اواسط هفته جاری در شمال غرب، سواحل دریای خزرو دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.
 
سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در استان‌های شمال شرق و شرق نسبت به احتمال آسیب به برخی از محصولات کشاورزی هشدار داد.
 
فردا با توجه به افزایش ابر، بارش‌ها به شکل پراکنده در شرق اردبیل، گیلان، غرب مازندران رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است.
 
روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی پایدار و آسمانی صاف در کشور پیش بینی می‌شود 
 
روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران رخ خواهد داد
 
طی سه روز آینده نوار شرقی کشور و در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، کرمان، شمال اصفهان وزش باد نسبتا شدید و تندباد پیش بینی شده که در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازهای موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.
 
دریای خزر امروز و فردا و غرب خلیج فارس در سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.
 
آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که روی بلندی‌های تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد. بیشترین و کمترین دمای هوا در پایتخت ۲۱ و ۱۲ درجه است.
 
شهرکرد امروز با دمای یک درجه بالای صفر سردترین و اهواز با ۳۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.
 
 
انتهای پیام

نظر شما