شناسهٔ خبر: 5003042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در برنامه مناظره این هفته:

بررسی موضوع مبارزه با فساد در کشور

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان:نمایندگان مجلس، مسوولین و صاحبنظران با حضور در برنامه مناظره روز جمعه به بررسی مبارزه جدی و موثر با مفاسد اقتصادی خواهند پرداخت.

به گزارش به گزارش خبرنگار رایو و تلویزیون خبرگزاری میزان، محوری ترین بحث شصت و نهمین برنامه " مناظره "این خواهد بود که: " برای مبارزه جدی و موثر با مفاسد اقتصادی آیا ساختار موجود(ستاد و دادسرای ویژه) کفایت می کند و یا تاسیس سازمان جدیدی لازم است؟"

سوال نظرسنجی این هفته عبارت است از: به نظر شما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، وجود کدام گزینه ضروری تر است؟ 1- عزم و اراده مسوولان 2- سازمان مبارزه با فساد
مخاطبان می توانند با ارسال عدد گزینه موردنظر به 300001 در بحث این برنامه مشارکت کنند.

با گذشت 14سال از فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با فساد، مساله فساد اقتصادی هنوز در کشور جریان دارد و پرونده فسادهای بزرگ سال های اخیر، رهبری و مردم را مکدر کرده است. قوه قضائیه و دولت معتقدند برای مبارزه جدی با فساد، دستگاه های موجود کافی هستند اما جمعی از نمایندگان مجلس از جمله ریاست قوه مقننه، ساختارهای موجود را برای مبارزه جدی با فساد و تامین نظر رهبری و مردم برای ریشه کنی فساد ناکارآمد می دانند و معتقدند برای مبارزه موثر وجدی با فساد، باید سازمان جدید و فرا قوه ای ایجاد شود؛ مناظره ضمن ارائه اشکال های دوطرف، مطالبه رهبری و مردم را از مسوولان سه قوه مبنی بر مبارزه موثر و علمی با فساد طرح و پیگیری می کند.

برنامه "مناظره" به تهیه کنندگی "علیرضا اسکندری" روز جمعه 18 اردیبهشت ماه ساعت 17 روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

نظر شما