شناسهٔ خبر: 50029882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

ریزش ۱۱۶۹۱ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۱۱۶۹۱ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 17 مهر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 11691 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 476 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شبندر، تاپیکو، پارسان، وغدیر، فملیف شپنا به ترتیب با 1531، 1036، 730، 685، 662، 597 و 586 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، كيمياتك - آريان كيميا تك، كدما - معدني‌ دماوند، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان و كالا - بورس كالاي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 17 مهر) شاخص کل فرابورس با ریزش 177 واحدی در ارتفاع 21 هزار و 154 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، دي - بانك دي، فرابورس - فرابورس ايران، وهامون - سرمايه گذاري هامون صبا و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است (چهارشنبه 14 مهر) آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته با رشد 2757 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 487 هزار تومانی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۶۴۰ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۰۸  واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۳۷۱ هزار و ۵۷۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۹۰ واحدی، عدد ۴۲۷ هزار و ۲۸۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۲۹ واحدی به رقم ۲۶۹ هزار و ۵۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۵۲۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۹۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۱۸۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۲۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی صبح چهارشنبه 14 مهر نمادهای شپنا با 1191، فارس با 1070، شبندر با 501، شتران با 487، شپدیس با 222 و خراسان با 131 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 14 مهر نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت، كيمياتك - آريان كيميا تك، كدما - معدني‌ دماوند، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، كالا - بورس كالاي ايران و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 14 مهر بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، فارس، شپدیس، کگل، مبین و شبندر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فخوز و شستا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 14 مهر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، زپارس، قمرو و ثاباد بود. همچنین نماد معاملاتی تایرا(تراکتورسازی‌ایران‌) با ۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کساوه، غزر، ولغدر و شسینا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۷۵۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۷۱ هزار و ۴۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۶۷ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما