شناسهٔ خبر: 50018802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش وزیر اقتصاد به آلونک گمرک بندر ریگ+فیلم

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به دلیل اینکه شما در بندر ریگ دفتری ندارید به آن رسیدگی نمی‌کنید اگر اینجا دفتری داشتید قطعا سعی می‌کردید محل دفتر خود را بجای این آلونک‌هایی که اینجا زده شده، اتاق‌هایی زیبا درست کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گناوه، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی ظهر امروز از امکانات گمرک گناوه و بندر ریگ و همچنین روستای مال قائد بازدید کرد.

سید احسان خاندوزی در این بازدید بیان داشت: گمرک بندر ریگ شایسته مردم ولایتمدار این منطقه نیست و با توجه به عقب ماندگی‌ها خیلی زودتر از ۱۵ سال باید این گمرک به زیرساخت‌های مناسب برسد.

وزیر اقتصاد و دارایی خطاب به رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه گفت: به دلیل اینکه شما در بندر ریگ دفتری ندارید به آن رسیدگی نمی‌کنید اگر اینجا دفتری داشتید قطعا سعی می‌کردید محل دفتر خود را بجای این آلونک‌هایی که اینجا زده شده، اتاق‌های زیبا درست کنید.

 

 

وی با تاکید بر تسریع در تغییر وضعیت گمرک گناوه گفت: قطعا در جلسه امشب هیئت دولت در استانداری بوشهر مشکلات شما مردم عزیز را مطرح و بررسی خواهیم کرد.

ملوانان گناوه‌ای نیز در این بازدید در بیان خواسته‌های خود گفتند: متاسفانه در سال تنها یک سفر حق  داریم داشته باشیم آیا ما می‌توانیم تنها با حقوق یک ماه خرج و معاش زندگی خود را تامین کنیم؟

این ملوانان بیان داشتند: بیمه ملوانان تنها زمانیکه در سفر هستند محاسبه می‌شود و به همین دلیل بسیاری از ما بعد از ۳۰ سال وقتی بیمه محاسبه می‌شود تا تنها بیمه سه یا چهارسال برای ما رد شده است و آن زمان دیگر توانایی هیچ کاری را نداریم.

آن‌ها با اشاره به زیر ساخت گمرک بندر ریگ افزودند: متاسفانه طرح توسعه گمرک بندر ریگ قرار است طی ۱۵ سال انجام شود آیا با این همه عقب ماندگی قرار است ۱۵ سال دیگه صبر شود؟

یکی دیگر از افراد با بیان اینکه شرکتی ۲۵ سال با قراردادی کل بندر گناوه را در اختیار گرفته و اجازه ورود هیچ شرکتی را نمی دهد بیان داشت: متاسفانه شرکت بندرسازان چندین سال است که کل خور گناوه را در اختیار گرفته و به هیچکس اجازه فعالیت نمی‌دهد؛ همچنین خور گناوه را از امکانات و وسایل مورد نیاز بی‌بهره گذاشته است.

یکی دیگر از شهروندان گناوه با اشاره به اعطای وام بانکی به زلزله زدگان گناوه گفت: متاسفانه مردم توانایی بازپرداخت اقساط آن را ندارند زلزله به اندازه کافی به مردم ضربه زده و در روستاها عده‌ای دارند تنها با یک کارت یارانه زندگی می‌کنند در صورتی که بخواهند قسط نیز پرداخت کنند دیگر چیزی برای معاش زندگی خود ندارند و خانه‌های آن‌ها نیز خراب است.

انتهای پیام/ی

نظر شما