شناسهٔ خبر: 50013236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ایران ثابت کرد که متحد صادقی است

دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با امیرعبداللهیان: ایران ثابت کرد که متحد صادقی است و دوستانش را در شرایط دشوار رها نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با امیرعبداللهیان: امید و آمال زیادی به خروج لبنان از این بحران با همکاری همگانی وجود دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار بر موضع اصولی ایران برای حمایت و کمک به لبنان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.
 
دیدار با نمایندگان مجلس لبنان
«حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان امروز جمعه در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس، احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان ضمن تاکید بر حمایت ایران در تمامی عرصه‌ها از لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا ظرفیت‌های خود را برای توسعه مناسبات با لبنان به کار گیرد.
قدردانی از حمایت‌های ایران، مقاومت محور اصلی مواجهه با رژیم صهیونیستی، حفظ وحدت در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و همکاری در جهت شکست کامل حصار اقتصادی امریکادر منطقه از مهمترین موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.
 
استقبال از گفتگو با عربستان سعودی
وی در پایان سفرش به بیروت در یک کنفرانس خبری ضمن ابراز استقبال از گفتگو با عربستان سعودی گفت: با عربستان سعودی به توافقات مشخصی در موضوعات معین رسیده ایم.

وی گفت و گوی ایران با عربستان را به نفع منطقه خواند و آن را سازنده توصیف کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ایران و عربستان دو کشور مهم هستند و نقش بسیار مهمی در تحکیم امنیت منطقه دارند.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ایران معتقد است که با گفتگو می‌توان آینده روشنی را برای منطقه تامین کرد.

امیرعبداللهیان به اشاره به دیدار خود با مقام‌های لبنان گفت: بخشی از گفت و گوهایم با مقام‌های لبنانی متمرکز بر بحران اقتصادی این کشور بود.

وی گفت: ایران آماده همکاری با لبنان در همه زمینه‌های زیرساختی و حمایت از این کشور بویژه در زمینه تامین کالا‌های غذایی و پزشکی است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که کشور‌ها و ملت‌های منطقه به آمریکا اجازه اعمال جنگ اقتصادی و محاصره لبنان را نمی‌دهند.

نظر شما