شناسهٔ خبر: 50008517 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بررسی حضور سپاهانی‌ها در تیم ملی/ نورافکن فیکس می‌ماند؟

اقتصاد ایران: اصفهان- بازیکنان سپاهان در تیم ملی جایگاه خوبی حتی برای حضور در ترکیب اصلی نیز پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی ایران در سومین بازی مرحله آخر مقدماتی جام جهانی فرداشب در ورزشگاه زعبیل امارات، به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود، تیم نخست آسیا در حالی به مصاف شاگردان فن مارویک می‌رود که نفرات دعوت شده به اردو اخیر تیم ملی با بازی‌های یک ماه قبل تفاوت چندانی ندارد و اسکوچیچ کمترین تغییر را در تیم برنده خود اعمال کرده است.دعوت تنها هفت بازیکن از لیگ داخلی ایران است ومابقی افراد را لژیونرهای موفق حال حاضر لیگ‌های اروپایی شکل می‌دهند.

ازمیان هفت باریکن دعوتی از لیگ برتر نام دو بازیکن از سپاهان به چشم می‌خورد، امیدنورافکن و پدیده لیگ بیستم یاسین سلمانی بازیکنانی که در لیست قبلی تیم ملی نیز جای داشتند و به نظر می‌رسد جایگاه خوبی در تفکرات دراگان اسکوچیچ دارند.

امید نورافکن

نورافکن بر خلاف سلمانی از شانس خوبی برای حضور در ترکیب تیم ملی برخوردار است، او که در اردو قبلی برای دومین بار در زمان سکان داری اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده بود موفق شد در نبود کاپیتان حاج صفی و عدم آمادگی میلاد محمدی برای اولین بار در زمان اسکوچیچ در ترکیب ابتدایی تیم ملی قرار گیرد.

نورافکن در آن دیدار عملکرد خیره کننده‌ای به جا گذاشت؛ به طوری که مورد تمجید سایت ای اف سی قرار گرفت و از سایت معتبر سوفااسکور موفق به کسب نمره بالای هفت شود.

کاپیتان سابق تیم ملی امید در دیدار با عراق هم در دفاع هم در حمله و هم در خلق موفق عمل کرد. همان طور که در صحنه گل اول ایران پاس کلیدی را به طارمی داد تا او هم جهانبخش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. از طرفی در آن دیدار نورافکن توانست هشتاد و یک درصد پاس‌هایش را سالم به مقصد برساند و چهار بار نیز حملات حریف را خنثی کرد و در چهار دوئل از هفت دوئل به برتری رسید.

اما با برطرف شدن مصدمیت احسان حاج صفی و تجربه بالای او در بازی‌های بین المللی یک چالش سخت و شیرین را روبروی اسکوچیچ قرار داده است.او از طرفی به راحتی نمی‌تواند کاپیتان خود را نیمکت نشین کند و از طرفی دیگر هم نمی‌تواند از عملکرد بی نظیر نورافکن چشم بپوشاند.

یاسین سلمانی

پدیده هجده ساله سپاهان برای دومین بار پیاپی به اردو تیم ملی فراخوانده شده است. بازیکنی که نسبت به سایر نفرات دعوت شده، تعداد بازی کمتری در عرصه باشگاهی انجام داده است ولی با این حال در همان اندک مسابقه‌هایی که حضور داشته، توانسته عملکرد چشمگیری را به نمایش بگذارد و چشم اعضای کادر فنی تیم ملی را به خود جلب وجذب کند.

یاسین سلمانی بعد از اتمام لیگ مدام یا در اردو تیم ملی بزرگسالان بوده، یا در تمرین تیم ملی امید و یا در حال آماده سازی با سپاهان جهت حضور در لیگ برتر بوده است. با این وجود، باز هم او بعد از اتمام دو دیدار آینده ایران مقابل امارات و کره جنوبی به تمرینات تیم ملی امید تحت هدایت مهدوی کیا اضافه خواهد شد و سپس برای رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهد شد.

هافبک سپاهان که در دو دیدار اخیر تیم ملی نتوانسته راهی به ترکیب تیم ملی پیدا کند، او امیدوار است که فرداشب برای مدت زمان کوتاهی هم که شده است طعم حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان را بچشد و به خوبی می‌داند که اگر قرار به بازی او باشد در دیدار با امارات است که ممکن است این اتفاق رخ دهد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در دیدار با کره جنوبی به دلیل آنکه یک دیدار کلاسیک و دارای اهمیت بالا در آسیا به شمار می‌آید احتمال بسیار کمی وجود دارد که از سوی اسکوچیچ به کار گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما