شناسهٔ خبر: 50006385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه لبنان: گفت‌و‌گوی ایران با عربستان سعودی را تأیید می‌کنیم

وزیر امور خارجه لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود گفت که بیروت گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی را تأیید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در کنفراس مطبوعاتی مشترک با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی خود حاضر شد.

بر اساس سرویس خبر فوری روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید»، وزیر خارجه لبنان پس از دیدار با همتای ایران خود گفت: «ما گفت‌و‌گوهای ایران با عربستان سعودی و همچنین کشورهای بزرگ درباره پرونده هسته‌ای را تأ‌یید می‌کنیم زیرا موفقیت در آن بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت». 

عبدالله بوحبیب همچنین گفت که لبنان خواهان موفقیت مذاکرات ایران چه با عربستان سعودی و چه با کشورهای ۱+۵ است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس گفت: در گفت‌وگو با مقامات عالی لبنان موضوع گفت‌‌وگوهای منطقه ای ایران مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو را بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای همکاری‌های منطقه‌ای و خروج بیگانگان از منطقه می‌داند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: به گفت وگو باور داریم چه در موضوعات منطقه‌ای و چه بین المللی و آن را مناسب‌ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم. گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی نیز مسیر خوبی در حال طی شدن است (جزئیات بیشتر).

منابع لبنانی، بامداد امروز (پنجشنبه)، از ورود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه بیروت خبر دادند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از خارج‌شدن از هواپیما گفت: «من تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت تشکیل دولت جدید به مردم لبنان عرض می‌کنم».

وزیر امور خارجه ایران امروز با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و و عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وی پیش از این به مسکو رفته و با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرده بود.  وزیر خارجه ایران در نشست خبری با همتای روس خود درباره بازگشت به مذاکرات وین گفته بود: «با لاوروف در این زمینه مشورت داشتیم و تأکید کردم بعد از پایان جمع بندی‌ها ما به زودی گفت‌‌وگوها را از سر خواهیم گرفت».

انتهای پیام/

نظر شما