شناسهٔ خبر: 50005487 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۳۰ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال تهرانی واکسینه شده اند

اقتصاد ایران: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از نحوه اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان شهر تهران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در حاشیه این بازدیدها گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان شهر تهران در گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت جهادی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهرماه در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان و والدینشان از این طرح، افزود: در این بازدیدهای میدانی از ساعات آغازین صبح امروز در پایگاه‌ها شاهد استقبال خوب دانش آموزان و والدین آنها هستیم.

زالی خاطرنشان کرد: سرعت و شتاب واکسیناسیون نوجوانان ۱۸-۱۲ سال در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند شرایط بسیار خوبی را از نظر طراحی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون فراهم کند.

وی با اشاره به مشارکت مجموعه آموزش و پرورش در اجرای این طرح گفت: در این طرح همکاران آموزش پرورش مشارکت دارند و بخشی از کار نیز بر عهده خود دانش آموزان گذاشته شده و در برخی مدارس، شورای دانش آموزی مشارکت کرده اند. امروز شاهد کار تیمی بسیار خوبی در این پایگاه‌ها بوده ایم که حاصل مشارکت و همگرایی تیم بهداشت و مجموعه آموزش و پرورش است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه طرح دانش آموزی روز جمعه نیز ادامه خواهد یافت، افزود: جمعه نیز در مدارس و پایگاه‌های دانش آموزی پذیرای نوجوانان و آینده سازان این مرز و بوم هستیم و امیدواریم حجم بالایی از واکسیناسیون و مصونیت سازی این عزیزان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان تهران دارای یک میلیون و ۸۶ هزار دانش آموزان است، از واکسیناسیون ۳۰ درصد نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون تا روز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ خبر داد و هدف این طرح جهادی دو روزه را تسریع و تسهیل واکسیناسیون دانش آموزان تهرانی عنوان کرد.

زالی، تفاوت این طرح جهادی را اجرای آن در مدارس ذکر کرد و افزود: در این طرح جهادی دانش آموزان برای دریافت واکسن می‌توانند به مدارس خودشان مراجعه می‌کنند اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتوانست ظرف امروز و فردا واکسینه شود می‌تواند در اسرع وقت با مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون مستقر در شهر تهران واکسن دریافت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما