شناسهٔ خبر: 50004143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار امیر عبداللهیان

میشل عون: از تلاش ایران برای حل مسائل با کشورهای منطقه حمایت می کنیم

تهران – ایرنا – میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز پنجشنبه در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بر حمایت بیروت از تمهیدات تهران برای بهبود روابط با کشورهای منطقه حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان (NNA)، عون ضمن قدردانی از همبستگی ایران با لبنان در مواجهه با بحران ها و کمک های تهران پس از انفجار بندر بیروت، تاکید کرد که این مذاکرات، نقطه نظرات در مورد موضوعات مورد مناقشه را به هم نزدیکتر می کند.
 رئیس جمهوری لبنان همچنین سلام خود را به آیت الله سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش و مردم ایران ابلاغ و برای آنها آرزوی پیشرفت مستمر کرد.

حسین امیرعبداللهیان که نخستین سفر خود به بیروت به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تجربه می کند، در این دیدار ضمن اعلام حمایت قوی ایران از لبنان ، از آمادگی تهران برای ارائه حمایت همه جانبه از لبنان بویژه در شرایط اقتصادی دشوار کنونی خبر داد.

این نخستین سفر حسین امیرعبداللهیان به لبنان در قامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان در دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان، همچنین سلام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به همتای لبنانی وی ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی، فضای گفت و گوهای میان تهران با برخی دولت های خارجی و عربی و نیز روند مذاکرات برجامی را برای رئیس جمهوری لبنان تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورود به بیروت، تاکید کرد که تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نمی‌کند.

امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از ورورد به فرودگاه بیروت گفت: جمهوری اسلامی کاملا اطمینان دارد که لبنان قادر خواهد بود بر تمام سختی‌هایی که با آن روبروست، فائق آید، همانگونه که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند.

نظر شما