شناسهٔ خبر: 5000401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

قدردانی ویژه معاون استاندار از تلاش مجموعه راهداری گلستان

صاحب‌خبر -
تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از اقدامات موثر و حضور مستمر و به موقع مجموعه راهداری راه و شهرسازی استان در صحنه های مختلف خدمات رسانی و فراهم سازی امنیت جاده های استان برای مسافران در ایام نوروز، قدردانی ویژه كرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "رضا مروتی" روز دوشنبه در اولین جلسه كمیسیون ایمنی راه های استان در سال 94 كه در محل معاونت عمرانی استانداری با حضور اعضای این كمیسیون برگزار شد، گفت: بررسی ها و بازدیدهای میدانی بعمل آمده از عملكرد دستگاه های مختلف خدمات رسان بویژه راهداری در ایام نوروز، حاكی از میزان رضایتمندی مسافران و رقم خوردن خاطراتی خوب و خوش از سفر به استان برای آنان بود.

وی ادامه داد: همچنین، آخرین بررسی های صورت گرفته از بخش های مختلف خدمات رسان استان، نشان داد كه توجه دستگاهها به ارائه خدمات در نوروز امسال به نسبت سال های قبل بیشتر بوده است.
به گفته مروتی، كاستی ها و تنگناهایی نیز در برخی از بخش ها وجود داشت كه برای كاهش و ارتقای آنان به اقدامات فرهنگی نیاز است .

معاون استاندار گلستان اظهاركرد: برای موج دوم سفرهای نوروزی نیز نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم تا شاهد نهادینه سازی فرهنگ احترام به محیط زیست و طبیعت و حفاظت از مناظر خدادادی استان و متفاوت شدن استان گلستان با استان های دیگر كشور باشیم.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این اداره كل در طرح راهداری ویژه نوروزی، گفت: تمام تلاش مجموعه و عوامل راهداری استان حركت در راستای شعار نوروز 94 كمیسیون ایمنی راه های كشور، یعنی "نوروز، شادی و ایمنی" بود.

مهندس "علی بخش رستمی" افزود: رفع گلوگاه های ترافیكی استان از جمله بهره برداری موقت از بزرگراه نوده خاندوز به آزادشهر و محور ارتباطی شهرك صنعتی مینودشت، اجرای رزمایش طرح ترافیكی و نصب بنرهای حاوی شعارها و هشدارهای ایمنی از اقداماتی بوده كه در جهت تحقق شعار نوروز امسال كمیسیون ایمنی راه های كشور انجام شد.

به گفته وی، استقبال از مسافران نوروزی در پلیس راه نوكنده، دو نوبت برفروبی محورهای كوهستانی، نصب مسیرنماهای ارتجاعی در محور های استان از جمله محور كردكوی –حدفاصل گرگان و محور مینودشت تا شهرك صنعتی برای نخستین بار در استان از جمله اقدامات انجام شده در طرح راهداری نوروزی بوده است.

دبیر كمیسیون ایمنی راه های گلستان ادامه داد: دیگر اقدامات راهداری نیز شامل راه اندازی نرم افزار اندروید برای مشاهده تصاویر زنده دوربین های نظارت تصویری و گره های ترافیكی محورهای ارتباطی كشور بر روی تلفن های همراه، ساماندهی دستفروشان، جلوگیری از حفاری های غیر مجاز، انجام بیش از 412 عملیات امدادرسانی و همچنین پاكسازی حریم و جمع آوری زباله و نخاله از سطح جاده ها، می شود.

رستمی اضافه كرد: برابر آمار روزانه و لحظه ای تردد شمارهای مستقر در طول راه های استان، از 25 اسفندماه گذشته تا ساعت 24 روز نهم فروردین ماه، میزان سه میلیون و 704 هزار و 284 تردد بصورت رفت و برگشت در راه های استان به ثبت رسیده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 17 درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه این جلسه، هریك از دستگاههای خدمات رسان نوروزی استان اعم از پلیس راه، پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس و حمل و نقل و پایانه ها به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های انجام شده در این ایام پرداختند.
همچنین پس از تصویب مصوباتی، مقرر شد كه دستگاههای خدمات رسان استان در دور دوم سفرهای نوروزی نیز با آمادگی بهتر برای خدمات دهی و مقابله با حوادث احتمالی پای كار باشند.


نظر شما