شناسهٔ خبر: 50003074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ارومیه یکی از قطب های شمشیربازی کشور است

سرمربی تیم ملی اسلحه اپه شمشیربازی با اشاره به میزبانی ارومیه در این اردوی تدارکاتی گفت: ارومیه یکی از شهرهای قدرتمند در این رشته ورزشی و قطب شمشیربازی در سطح کشور است و هیات شمشیربازی آذربایجان غربی در طول چندین سال تلاش‌های فراوانی برای رشد این ورزش در استان کرده است.

صاحب‌خبر -

مهدی رحیم‌زاد فرجی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی شمشیربازی در ارومیه اظهار داشت: وضعیت تیم ملی هم اکنون در حد «آماده‌سازی» تیم ملی برای اردوها و مسابقات آینده است.

وی با اشاره به حضور۱۱ بازیکن در اردوی تیم ملی در ارومیه گفت: از بین این یازده بازیکن  ۶ نفر انتخاب می‌شوند تا برای اردوی بعدی دعوت شوند.

رحیم زادفرجی با اشاره به اینکه یکی از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی «محمد برزگر» از ارومیه است گفت:«برزگر» از استعدادهای شناخته شده شمشیربازی در کشور است که از تیم ملی جوانان انتخاب شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است.

وی افزود: این اردو از۱۱ مهر آغاز و تا ۲۱ مهر ادامه دارد و شرایطی که شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی برای این اردوی تدارکاتی مهیا کرده، هم از باب سالن و هم سالن بدنسازی، کارهای هوازی، تجهیزات و شرایط اقامتی بسیار ایده‌ال است.

رحیم زاد فرجی با اشاره به اینکه یک اردوی برون مرزی در روزهای آینده در یکی از کشورهای اطراف برگزار می‌شود گفت: هدف، برگزاری مسابقات تدارکاتی و آمادگی برای بازی‌های آسیایی چین و قهرمانی در آن است.

سرمربی تیم ملی اسلحه اپه شمشیربازی با اشاره به میزبانی ارومیه در این اردوی تدارکاتی گفت: ارومیه یکی از شهرهای قدرتمند در این رشته ورزشی و یکی از قطب های شمشیربازی در سطح کشور است و هیات شمشیربازی آذربایجان غربی در سالهای اخیر تلاش‌های فراوانی برای رشد این ورزش در استان انجام داده است.

وی با اشاره به سطح آمادگی بازیکنان گفت: این دومین اردوی تدارکاتی است و هدف گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای آن پیش‌بینی شده و اگر براساس آن به پیش برویم، برای مسابقات تدارکاتی آتی به آمادگی خوبی خواهیم رسید.

رحیم‌زاد فرجی اظهار داشت: امکانات شمشیربازی ارومیه نیز مطلوب است چون سه پیست کامل برای بازی و دستگاه مخصوص امتیازدهی دارد و همین باعث شد ارومیه را برای میزبانی  انتخاب کنیم.

نظر شما