شناسهٔ خبر: 50000884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گلزار شهدای شهر همدان؛

آیین ویژه بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی آغاز شد

همدان - ایرنا - آیین ویژه ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی با حضور مسئولان ملی و استانی در گلزار شهدای شهر همدان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص آیین سالگرد شهادت سردار همدانی به خبرنگار ایرنا گفت: آیین ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسین همدانی معروف به "ابووهب" همزمان از شبکه های سیما پخش می شود.

سرهنگ پاسدار وحید خادمی افزود: این آیین در گلزار شهدا و بر سر مزار شهید والامقام سردار همدانی برگزار می سود.

به گفته وی، "محمدعلی زلفی" گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام والمسلمین "حسین طائب" رییس سازمان اطلاعات سپاه و سردار "علی شادمانی" معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا از مهمانان و سخنرانان ویژه این مراسم هستند.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی کتاب قرارگاه عبور را از برنامه های جنبی ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسین همدانی دانست

سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۹۴ حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

پیکر این شهید والامقام عصر ۱۹ مهر ماه وارد استان شد و ۲۰ مهر ۱۳۹۴ با حضور فرمانده وقت سپاه پاسداران و شمار زیادی از فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع کثیری از اهالی استان همدان تشییع شد.

پیکر شهید همدانی به علت علاقه وی به مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه اسبق همدان در جوار قبر این بزرگوار به خاک سپرده شد.

شهید سردار سرلشکر حسین همدانی یکی از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس که از پدر و مادری همدانی در سال ۱۳۲۹ در آبادان دیده به جهان گشود او فرزند سوم یک خانواده مذهبی بود.

انقلاب با کوله باری از امید از راه رسید و حسین پاسدار انقلاب بود و سرباز امام. سربازان امام در کنار دیگر رزمندگان جان بر کف رفتند و چنان جنگیدند که کردستان مظلوم را از چنگ ایادی استکبار خلاصی دادند و حسین همدانی نیز یکی از همان مردان بود که تفنگ در دست می جنگید و فرماندهی می کرد.

کردستان آرام نگرفته بود که مرزها متلاطم شد و تابستان ۵۹ منطقه سرپل ذهاب، قصر شیرین و پاسگاه های مرزی گام های استوار پاسداران همدانی بی ادعا را بر خود تجربه می کند.

سردار همدانی در آن روزهای گرم، مشغول رزم بود و به همت این رادمردان گمنام جبهه میانی در سال ۵۹ تا ۶۰ میانه دار عشق می شود و بدین ترتیب در سال ۶۰ حماسه خونین ۱۱شهریور رقم می خورد.

در گام دوم عملیات مطلع الفجر به فرماندهی کبوتران بی قرار عشق و حسین همدانی سپرده می شود و سرلشگر شهید همدانی با کوله باری سنگینی از تجربه چند نبرد عاشورایی و حسینی، به همراه گروهی از پرسنل سپاه مقتدر همدان در زمستان سال ۶۱ تیپ انصارالحسین (ع) را تشکیل داده و خود پرچمدار یگان می شود.

ماموریت های مهم شناسایی منطقه مهران، ارتفاعات بشکان در منطقه سرپل ذهاب، عملیات والفجر ۲، والفجر ۵ ، پدافندی جزایر مجنون، عملیات عاشورا و عملیات فتح و قادر در مناطق غرب و جنوب در پرتو فرماندهی او و رشادت رزمندگان رشید استان همدان رقم می خورد و الوند به ایستادگی اشان سرتعظیم فرود می آورد؛ آری سربازان امام خستگی ندارند و حاج حسین سرباز امام است.

حسین همدانی، دلاورمرد عرصه های پایداری، پس از جنگ نیز از پای ننشسته و سرباز وفادار امام (ره) و رهبری بوده و می ماند.

فرماندهی لشگر پیروز انصارالحسین (ع) و سپاه استان همدان، فرماندهی لشگر چهارم بعثت و قرارگاه مقدر نیروی زمینی سپاه در غرب، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، جانشین نیروی مقاومت و فرماندهی لشگر ۲۷ محمد رسول الله تهران، فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران بزرگ و فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) مسئولیت های خطیری است که مرد مهتاب خیم بر اساس تکلیف دینی اش عهده دار شد و انجام وظیفه کرد.

یکی از افتخارات سردار همدانی داشتن ۲ مدال گرانبهای فتح است که از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرده و هنگام نصب این مدال توسط رهبری فرزانه انقلاب بر سینه سردار شهید همدانی، ایشان به یاد همه شهدا اشک شوق ریختند.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

نظر شما