شناسهٔ خبر: 50000716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدف اول تیم ملی شمشیربازی، حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی است

ارومیه- ایرنا- سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه گفت: مهم‌ترین هدف‌گذاری و اولویت این تیم در آینده نزدیک، حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی هانگژو چین است.

صاحب‌خبر -

مهدی فرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی تیم ملی اسلحه اپه با حضور ۱۱ شمشیرباز از شهرهای مختلف از روز ۱۱ مهرماه در ارومیه آغاز شده و تا روز بیست و یکم این ماه ادامه دارد.

وی با تمجید از میزبانی این اردو در ارومیه و تلاش‌های هیات شمشیربازی و مسوولان استانی و شهری برای ایجاد فضای آرام و مناسب بیان کرد: شمشیربازان حاضر در اردو از بهترین‌های کشور هستند و بنا داریم از جمع نفرات حاضر، ۶ شمشیرباز را برای اردوهای بعدی انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه اضافه کرد: هدف و اولویت اصلی ما بازی‌های آسیایی پیش‌روست و بعد از حضور در آن رقابت‌ها برای اهداف بعدی از جمله المپیک ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی خواهیم کرد و برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی نیز در تلاش برای حضور در مسابقات بین‌المللی و دوستانه برای آمادگی بیشتر هستیم.

فرجی گفت: نگاه ما کسب موفقیت در بازی‌های ۲۰۲۴ چین است و در این خصوص با توجه به اینکه شمشیربازی یک رشته مهارتی است و نیاز به آمادگی بدنی و ذهنی مناسب است، برگزاری اردوها و تمرینات مستمر برای رسیدن به شرایط ایده‌آل است.

وی در خصوص رسیدن به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید اظهار کرد: در این خصوص بعد از حضور در دوره‌های آموزشی و روز شمشیربازی، تمام اندوخته‌ها را به استان‌ها منتقل می‌کنیم ضمن اینکه هم مربیان و هم بازیکنان از فیلم‌ها و نکات روز شمشیربازی جهان نیز برای ارتقای توان خود استفاده می‌کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم با آنالیز مسابقات المپیک و ویدئوهای آموزشی، نکات مناسب را برای بالا بردن شرایط بازیکنان به آنها آموزش دهیم.

محمد رحیمی از مازندران، حسین جعفری از یزد، محمدرضایی طادی، محمد رضایی و دانیال للگانی از اصفهان، احمدرضا کنعانی، محمدرضا وثوقی و امیررضا کنعانی از اردبیل، سپهر زاهدی از تهران، محمد شجاعی از کیش و محمد برزگر از آذربایجان‌غربی یازده شمشیرباز حاضر در اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه در ارومیه هستند که به مدت ۱۰ روز در این اردو حضور دارند.

نظر شما