شناسهٔ خبر: 49992630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام تبریک نبیه بری به بشار اسد در سالروز جنگ اکتبر

حمید محمدطاهری

رئیس پارلمان لبنان سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر را به رئیس جمهوری سوریه تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پیام تبریکی را برای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به مناسبت چهل و هشتمین سالروز جنگ آزادی بخش اکتبر ارسال کرد.

وی در این پیام تاکید کرد: مردانی که اکتبر آزادی بخش را رقم زدند امروز می‌توانند اکتبر پایداری را در زمینه مقابله با تروریسم و محاصره رقم بزنند که سوریه را قوی، غیرقابل نفوذ و بیشه‌ای برای هویت عربی باقی نگه دارد.

بری خاطرنشان کرد: چهل و هشت سال گذشت؛ اما ششم اکتبر ۱۹۷۳ بیش از یک تاریخ در یک سال باقی مانده است. این تاریخی است که سوریه از طریق آن و با رهبری عاقلانه و شجاعانه و فداکاری‌های افسران ارتش شجاع خود دوران شکست را به سمت به آزادی و پیروزی طی کرده است و این نشان دهنده ناتوانی قدرت صهیونیستی در برابر حق عرب‌ها برای مقاومت و و آزادسازی سرزمین خود است

ششم اکتبر یکی از روزهای تاریخی برای کشورهای خاورمیانه و جهان عرب به شمار می‌رود. در این روز چهارمین جنگ اعراب علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد و تمامی کشورهای خاورمیانه را به گونه‌ای درگیر خود کرد. این جنگ که در کشورهای اسلامی به نام جنگ رمضان معروف و مشهور شد، ۱۸ روز طول کشید و در نهایت با قطعنامه ۳۳۸ شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسید.

انتهای پیام

نظر شما