شناسهٔ خبر: 499915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

به دلیل آلودگی هوا

دستگاه‌های اجرایی استان قم فردا تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: به دلیل آلودگی هوا، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان قم فردا تعطیل خواهند بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، به نقل روابط عمومی استانداری قم، محسن اوروجی با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری کمیته آلودگی هوا در استان قم گفت: بنا به پیشنهاد این کمیته و موافقت استاندار قم، تمام دستگاه‌های اجرایی استان به جز دستگاه‌های امدادی فردا پنج‌شنبه مورخ 26 تیرماه 93 تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تشدید پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا در استان قم که از هفته گذشته آغاز شده است؛ جلسه اضطراری کمیته آلودگی هوای استان با حضور ادارات کل حفاظت محیط زیست، هواشناسی، صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی قم در محل اداره‌کل مدیریت بحران استان قم تشکیل شد.

اوروجی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات واحد پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی و حفاظت محیط زیست استان قم و با توجه به دستورالعمل کمیته آلودگی هوای کشور، روز پنج شنبه 26 تیرماه 1393 به دلیل شدت آلودگی هوا و احتمال رسیدن غلظت آلاینده‌های پنج‌گانه هوا به بیش از حد مجاز و قرار گرفتن در وضعیت هشدار و اضطرار و همچنین افزایش دمای هوا تصمیم گرفته شد فردا تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان قم تعطیل شود.

وی تاکید کرد: وضعیت آلودگی هوای استان قم با توجه به وزش باد و افزایش دمای هوا و همچنین غلظت ریزگردها احتمالا تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی در پایان به شهروندان به ویژه بیماران، سالخوردگان و کودکان توصیه کرد تا به جز موارد ضروری، از تردد در فضاهای باز و اماکن عمومی خودداری کنند.

نظر شما